بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در مریوان

روز گذشته، دو شهروند اهل شهرستان مریوان به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، “نادر عبدالله‌زاده” ۳۶ ساله فرزند خالد در دهستان زریوار از توابع شهرستان مریوان توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “نادر عبدالله‌زاده به اتهام “همکاری با یکی از سازمانهای مخالف نظام” بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی بازداشت شده است. با این حال اطلاع دقیقی در رابطه با مصادیق اتهام مطروحه علیه وی به دست نیامده است.”

او پیش از این هم یک بار دیگر سال ۱۳۹۰ هنگامی که در دانشگاه رازی مشغول تحصیل بود، در رابطه با انتشار مطالبی انتقادی در یکی از نشریات دانشجویی، از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

همزمان در خبری دیگر از مریوان گزارش شده است که روز شنبه ۲۸ اردیبهشت، “کژوان آزادیان” دانشجوی دانشگاه پیام نور توسط نیروهای امنیتی همین ارگان بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی به دلایل نامعلومی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش سابقه‌ی فعالیت در سازمانهای مردم‌نهاد محیط زیستی را هم دارد.

کژوان آزادیان