علی نجاتی، به دادسرای اوین احضار شد

علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه جهت آخرین دفاعیات به دادسرای اوین احضار شد. بر اساس این احضاریه آقای نجاتی باید ظرف پنج روز آتی در محل بازپرسی شعبه ۷ این دادسرا حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، امروز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه به دادسرای اوین احضار شد.

بر اساس این گزارش علی نجاتی باید ظرف پنج روز آتی در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای اوین حضور یابد.

این عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در تاریخ ۸ آذرماه ۹۷، در ارتباط با تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۸ بهمن‌ماه سال گذشته پس از حدود دو ماه بازداشت به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

فرزانه زیلابی در تاریخ ۳ بهمن‌ماه ۹۷ با بیان اینکه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادره در ارتباط با پرونده های امنیتی را تودیع کرده است، گفته بود: موکلم وضعیت جسمانی بسیار نامساعدی دارد و طبق تشخیص و تأیید پزشک زندان نیاز مبرم به مراجعه به پزشک معالج خود و درمان خارج از زندان دارد اما همچنان که اعلام کرده بود به هیچ عنوان با دستبند و پابند حاضر به حضور در مراکز درمانی، مراجع قضایی و انتظامی نیست.

این وکیل دادگستری همچنین از تبدیل قرار بازداشت موکلش به وثیقه در پرونده‌ای به اتهام “اخلال در نظم عمومی” خبر داده بود.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود که شنبه ۸ دی‌ماه ۹۷ خانواده علی نجاتی موفق به دیدار کابینی با وی شده و حال و را نامساعد اعلام کرده بودند. این فعال کارگری روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه، در پی وخامت حال به دلیل ناراحتی قلبی از محل بازداشت به بیمارستان بقایی اهواز منتقل شده بود. چند روز بعد، در تاریخ ۲ دی‌ماه، علی نجاتی طی تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به بند سلامت زندان شوش خبر داده بود.

فرزانه زیلابی وکیل مدافع علی نجاتی پیشتر از تفهیم دو اتهام جدید به موکلش در رابطه با اعتراضات و اعتصابات کارگران این کارخانه خبر داده و گفته بود که “موکلم در یک اقدام مشترک جهت اجرای محکومیت قبلی با عنوان تبلیغ علیه نظام و نیز دو اتهام جدید دیگر در ارتباط با تجمعات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه دستگیر شده است. وی دارای بیماری‌های متعدد کلیوی و قلبی از جمله گرفتگی شدید عروق با سابقه عمل باز قلب است”.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.