جمعیت امام علی از تهدید و بازخواست اعضای خود خبر داد

جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی روز جاری از تهدید و بازخواست تلفنی تعدادی از اعضای خود در خلال امدادرسانی به مناطق سیل زده خبر داده است. این گروه خیریه بدون مشخص کردن محل این تهدید و بازخواست، آن را بخشی از تلاش افرادی عنوان کرده است که خواستار حذف جمعیت امام علی و توقف فعالیت‌ها و امدادرسانی‌اش در مناطق سیل زده هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۹۸، جمعیت امام علی با انتشار مطلبی از تهدید و بازخواست اعضای خود خبر داده است.

این نهاد خیریه مشخصا نگفته است که تهدید و بازخواست داوطلبان و اعضای آن جهت انکار ارتباط با این جمعیت از سوی چه افراد یا نهادی صورت گرفته است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر جریان رسانه ای وابسته به نهادهای حکومتی از جمله روزنامه کیهان، با انتشار مطالبی این گروه و موسسان آن را نشانه گرفته است. در بخشی از این هجمه، منتقدان جمعیت امام علی، ارسال ویدئویی که اخیرا از صفحه وزارت امور خارجه اسرائیل در ارتباط با سیل ایران منتشر شده است را به اعضای جمعیت امام علی نسبت داده‌اند.

با این حال، این نهاد خیریه در متن منتشر شده ضمن تکذیب این موضوع، این نوع اقدامات را در راستای “تخریب جمعیت امام علی” و “با توسل به هر اقدام غیراخلاقی” دانسته است.

جمعیت امام علی، آن‌گونه که در تارنمای آن آمده: «یک سازمان مردم نهاد، کاملا مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی با شماره ۱۹۰۶۱ به ثبت رسید و فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت کشور دنبال می‌کند. این جمعیت در حال حاضر ۳۶ خانه ایرانی و ۱۰ نمایندگی فعال در شهر تهران (در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران و دیگر نقاط شهر ) و نزدیک به ۱۰ هزار عضو فعال در سراسر ایران دارد. عمده فعالیت این انجمن در خصوص کمک به کودکان و زنان نیازمند است.