معوقات مزدی معلمان رسمی استان قزوین

معلمان رسمی استان قزوین از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند که نه تنها حق التدریس ما از ابتدای مهرماه ۹۷ پرداخت نشده بلکه سه ماه حق التدریس از سال تحصیلی قبلی (سال تحصیلی ۹۶-۹۷) طلبکاریم.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، جمعی از معلمان رسمی استان قزوین از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این معلمان می‌گویند: “نه تنها حق‌التدریس ما از ابتدای مهرماه ۹۷ پرداخت نشده بلکه سه ماه حق‌التدریس از سال تحصیلی قبلی (سال تحصیلی ۹۶-۹۷) طلبکاریم. با این وصف انگیزه‌هایمان را از دست داده‌ایم”.

این معلمان می‌گویند: “دلیل اشتغال به صورت حق‌التدریسی که نوعی اضافه کاری برای معلمان رسمی محسوب می‌شود این است که با حقوق ثابت امورات زندگی‌مان نمی‌گذرد؛ حال اگر قرار باشد برای دریافت پول حق‌التدریس چند ماه منتظر بمانیم، زندگی‌مان به مشکل برمی‌خورد”.

پیش از این قرار بود مطالبات و معوقات فرهنگیان تا پایان سال ۹۷ پرداخت شود و در این زمینه، وعده‌های بسیاری به معلمان داده شده بود؛ سپس اعلام کردند همه مطالبات تا ۵ فروردین پرداخت خواهد که این وعده هم محقق نشد.

این درحالی است که جبار کوچکی‌نژاد (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) در این رابطه گفته است: “قرار بود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اختصاص یابد اما سازمان برنامه و بودجه با فریبی که آموزش و پرورش را داد، مانع شد”.

وی اضافه کرد: “سایر دستگاه‌ها مطالبات کارکنان خود را پرداخت کرده‌اند اما آموزش و پرورش همانند گذشته مطالبات کارکنان خود را با تأخیر طولانی پرداخت می‌کند. برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش از واریز مطالبات فرهنگیان تا پایان فروردین می‌گویند اما به نظر بنده بعید است این موضوع محقق شود و باید مطالبات را از اعتبارات سال ۹۸ پرداخت کنند”.