صدور حکم سه بار اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی یک محکوم به مرگ

یک زندانی متهم به قتل در شهر قیدار واقع در استان زنجان به سه بار اعدام محکوم شد. بنا بر خبری دیگر یک زندانی محکوم به اعدام در استان خوزستان با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: “یک زندانی متهم به قتل در شهر قیدار به اعدام محکوم شد”.

صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: “حکم اعدام متهم به قتل سه عضو یک خانواده در شهر قیدار که در بیست و چهارم بهمن ماه سال ۹۷ اقدام به قتل کرده بود، صادر شد”.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه تشریح کرد: “به محض دریافت گزارش قتل از مراجع انتظامی و دستور اینجانب به دادستان شهرستان خدابنده مبنی بر انجام هرچه سریع‌تر تحقیقات پیرامون واقعه و پس از جمع آوری اطلاعات توسط حوزه قضائی محل وقوع قتل و نظریه پزشکی قانونی و البته با شکایت اولیای دم پرونده با دستور رسیدگی خارج از نوبت مبنی بر رسیدگی در کمترین زمان به شعبه یک کیفری استان ارجاع شد. لذا در همین راستا پرونده مذکور در کمترین زمان رسیدگی و حکم صادر شد”.

شایان ذکر است در پی اتهام متهم “م. ح” نسبت به قتل سه عضو یک خانواده در شهر قیدار و طی فرایند رسیدگی، متهم به سه بار اعدام توسط اولیای دم محکوم شد که پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی است که پس از قطعیت حکم صادره اجرا خواهد شد.

قیدار یکی از شهرهای استان زنجان است. این شهر مرکز شهرستان خدابنده است.

رهایی از اعدام یک زندانی در شوشتر

به گزارش میزان، رئیس دادگستری شوشتر گفت: “اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند با وساطت و تلاش خود و جلب رضایت اولیاء دم، فردی که محکوم به اعدام بود را از چوبه دار رها کنند”.

مصطفی آباد رئیس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: “چند سال پیش در نزاعی بین دو نفر، شخصی به قتل می‌رسد و متهم به قتل پس از دستگیری و طی مراحل قضایی به اعدام محکوم شد و این حادثه منجر به کشمکش و ایجاد اختلاف بین دو خانواده مقتول و متهم به قتل در شوشتر می‌شود”.

وی افزود: “با توجه به رسالت شورای حل اختلاف و تلاش برای صلح و سازش و گسترش و توسعه فرهنگ مصالحه، اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر با تلاش و کوشش خود توانستند طی چندین جلسه رضایت اولیاء دم را جلب، و متهم به قتل را از چوبه دار رها، و زندگی دوباره را به او هدیه کنند؛ و این پرونده پس از چند سال منتهی به صلح و سازش شد”.

شوشتر یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است.