سیل در خوزستان؛ بازداشت دو تن از اهالی یک روستای سیل زده

دو تن از اهالی روستای گوریه از توابع بخش شعیبیه شهرستان شوشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفته می‌شود این افراد به همراه گروه‌های محلی، اقدام به امدادرسانی در مناطق سیل زده کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸، ماموران امنیتی، احمد کعبی و یعقوب کعبی دو تن از اهالی روستای گوریه از توابع بخش شعیبیه را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته می‌شود این افراد مشغول امداد رسانی در گروه‌های محلی به مناطق سیل زده بودند؛ با این حال از دلایل بازداشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه نیز، خلف مردانی، شهروند عرب اهل روستای مروانه از توابع اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

گفته می شود بازداشت وی در پی اعتراض این شهروند به عدم امداد رسانی به مردم سیل زده و همچنین جلوگیری از شکستن سیل بند و هدایت سیلاب به زمین‌های زراعی روستاییان بوده است.

وقوع سیل در ایران طی هفته‌های اخیر ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان خسارات جانی و مالی بسیاری بجا گذاشته است.

پیشتر پیرحسن کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار تلفات ناشی از وقوع سیل های اخیر اظهار کرد: وقوع سیل از ۲۶ اسفند ماه تا صبح روز ۱۵ فروردین در مجموع ۷۶۸ مصدوم به همراه داشت که ۶۱۳ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام و ۱۵۵ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند. وی با اشاره به مفقود شدن چهار نفر در طی این حوادث اظهار کرد: از مجموع افراد منتقل شده ۳۸ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

روستای گوریه از توابع بخش شعیبیه شهرستان شوشتر در استان خوزستان است.