سیل در خوزستان؛ یکی از شهروندان مجروح از تیراندازی نیروهای سپاه جان خود را از دست داد

روز گذشته نیروهای سپاه پاسداران به سمت جمعی از کشاورزان و اهالی روستای جلیزی دشت آزاداگان تیراندازی کردند که در پی تیراندازی شماری از اهالی روستا زخمی شدند، ساعاتی پیش یکی از این شهروندان به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد. این شهروندان نسبت به انفجار سیل بند و هدایت سیلاب به سمت روستا توسط این نیروها اعتراض کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز پنجشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸، یک شهروند اهل روستای جلیزی دشت آزادگان که در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت اهالی این روستا زخمی شده بود در بیمارستان فوت کرد.

هویت این شهروند “عبود جلیزی، فرزند خلف، از اهالی روستای جلیزی” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “جمعی از اهالی روستای جلیزی صبح روز گذشته در پی هدایت مسیر سیلاب به سمت روستای جلیزی نسبت به این اقدام اعتراض کردند. این اعتراض تیراندازی نیروهای سپاه پاسدارن به سمت مردم را به دنبال داشت و در پی آن شماری از اهالی این روستا زخمی شدند. عبود جلیزی یکی از مجروحان این حادثه بود که عصر امروز به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان آپادانای شهر اهواز جان خود را از دست داد”.

گفتنی است که عبود جلیزی پدر شش فرزند بوده است. همچنین تنها منبع درآمد این خانواده زمین کشاورزی آنها بود که به دنبال انفجار سیل‌‌بند دشت آزادگان توسط نیروهای نظامی حاضر در منطقه زیر آب رفته است.

نیروهای سپاه مدعی شدند هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل صورت گرفته است.