دادگاه تجدید نظر؛ اولدوز قاسمی به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد

شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی، اولدوز قاسمی بالدرلو، فعال ترک (آذربایجانی) را به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد. وی در آبان ماه سال گذشته توسط دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اولدوز قاسمی بالدرلو، فعال ترک (آذربایجانی) در مرحله تجدید نظر به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ریاست حسین حقی و روح اله محبوبی، اولدوز قاسمی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق ایراد سخنرانی و شرکت در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در «گلزار شهدای شهرستان نقده» به پرداخت ۵ میلیون تومان بدل از یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانم قاسمی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی پس از اتمام مراسم مذکور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از این او و دو تن دیگر آزاد شده بودند. وی پس از چند روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات نقده با قرار وثیقه آزاد شد.

خانم قاسمی سپس در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۷، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته از طریق احضاریه‌ای از وی خواسته شده بود جهت رسیدگی به اعتراض او نسبت به حکم صادره در تاریخ ۲۱ اسفندماه در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حاضر شود.