کودک آزاری؛ سقوط دو دختر از طبقه پنجم برای فرار از تنبیه پدر

در روزهای پایانی سال گذشته، دو دختر ۱۲ و ۱۴ ساله برای فرار از تنبیه بدنی توسط پدرشان، از طبقه پنجم ساختمان محل سکونت خود به پایین پریدند و به شدت مجروح شدند. حال یکی از دو کودک وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷، دو کودک اهل استان لرستان و ساکن شهریار کرج خود را از طبقه ۵ ساختمان محل سکونتشان به پایین انداختند.

این دو خواهر که مریم ۱۲ ساله و شیوا ۱۴ ساله نام دارند، پس از آنکه توسط مادرشان تهدید به تنبیه بدنی توسط پدرشان شدند، به محض ورود پدر به خانه، از پنجره طبقه پنجم به پایین پریده و به شدت مجروح شدند.

همسایه‌هایی که این دو کودک مجروح را به بیمارستان سجاد در شهریار رساندند گفته‌اند که “آنها همیشه با تهدید و ارعاب‌های مادرشان مواجه بوده و پدرشان با هر بهانه جزئی آنها را به شدت به باد کتک می گرفت”.

نام پدر این دو کودک، “حاجی خان – م” بوده و حال یکی از این خواهران که در بیمارستان سجاد شهریار بستری هستند وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است که در بهمن ماه سال گذشته، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.