دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد؛ هفت تپه ای ها در حمایت از اسماعیل بخشی تجمع کردند

روز جاری، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بار دیگر در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی فعال کارگری، در مقابل ورودی ساختمان این شرکت تجمع کردند. همچنین شماری از پیمانکاران شهرداری سنندج و گروهی از کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی نیز در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بار دیگر در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی فعال کارگری، در مقابل ورودی ساختمان این شرکت، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

تجمع کنندگان، با نوشتن و امضا طوماری، خواستار آزادی اسماعیل بخشی شده‌اند.

لازم به ذکر است که اسماعیل بخشی، فعال کارگری شب یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. صبح همان روز نیز سپیده قلیان، فعال مدنی همراه با برادرش که در اعتراض به بازداشت وی به ماموران امنیتی اعتراض کرده بود، بازداشت شدند.

تجمع پیمانکاران شهرداری سنندج

به گزارش هرانا، امروز پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماری از پیمانکاران شهرداری سنندج در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان از سوی شهرداری، در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری این شهر تجمع کردند.

تجمع کارگران پارس جنوبی

به گزارش ایلنا، امروز پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، گروهی از کارگران پیمانکاری فاز ۱۲ پارس جنوبی که در پالایشگاه نهم مشغول به کار هستند، برای چندمین روز طی ماه جاری، در اعتراض به معوقات مزدی خود، دست به تجمع زدند.

این کارگران که تعداد آنها حدود صد نفر است، حقوق بهمن ماه، عیدی و سنوات خود را نگرفته‌اند.

کارگران معترض می‌گویند: “از مقامات منطقه ویژه درخواست داریم قبل از پایان سال و در همین روزهای باقیمانده معوقات مزدی ما را بپردازند تا بتوانیم با خیال راحت پیش خانواده هایمان برویم”.