روزبه و بابک علی پور به حبس محکوم شدند

روزبه علی‌پور و بابک علی‌پور دو شهروند ساکن یکی از روستاهای اطراف رشت، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب رشت محاکمه و در مجموع به ۷ سال حبس محکوم شدند.  این دو برادر در تاریخ ۱۳ آبان ماه بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان لاکان رشت منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه روزبه و بابک علی‌پور در شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت برگزار شد و این دو برادر در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده علی‌پور در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “روزبه و بابک علی‌پور در شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت محاکمه شدند. روزبه از بابت اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و بابک به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند”.

روزبه و بابک علی‌پور در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه ۹۷، در یکی از روستاهای اطراف شهر رشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این دو شهروند به گزارشگر هرانا گفته بود: “مأموران امنیتی پس از بازداشت آنها در همان روز به منزل مادریشان رفته و پس از تفتیش محل تعدادی از وسایل شخصی آنان را با خود بردند”.

گفتنی است که پس از انتقال برادران علی‌پور به زندان لاکان رشت، با وجود اتمام مراحل بازجویی و اینکه دادستان به خانواده آنان گفته بود برای هر کدام وثیقه ۵۰ میلیون تومانی حاضر کنند، اما نماینده دادستان از قبول وثیقه و آزادی موقت آنها خودداری کرده است.

این دو برادر هم اکنون در بند عمومی زندان لاکان رشت به سر می‌برند.