بازداشت سه شهروند در کردستان همزمان با آزادی یک شهروند بازداشتی در ارومیه

یک شهروند بازداشتی در ارومیه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه آزاد شد. همزمان برای آزادی یک شهروند بازداشتی دیگر در این شهر قرار وثیقه صادر شده است. از طرفی سه شهروند در شهرهای مریوان و سنندج طی روزهای گذشته بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دستگاه قضایی ارومیه جهت آزادی موقت “پیمان میرزازاده” فرزند نورالدین از اهالی روستای گنگچین ارومیه قرار وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است.

پیمان میرزازاده روز پنجشنبه ۲ اسفند توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات ارومیه بازداشت و روز ۶ اسفند به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

پیمان میرزازاده پیشتر در تاریخ ۲۷ آذر ۹۶ نیز توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت شد و در هفته‌ی دوم دی‌ماه ۹۶ از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق سرودن ترانه‌هایی در حمایت از احزاب کرد مخالف نظام بدون حق انتخاب وکیل به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا ۱۸ خردادماه سال جاری با اتمام مدت محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بود.

از سوی دیگر روز چهارشنبه ۸ اسفند، “جمال محمودزاده” ۲۶ ساله فرزند عبدالله پس از نزدیک به سه ماه بازجویی، با تودیع قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه آزاد شد.

جمال محمودزاده روز دوشنبه ۱۹ آذر در محل سکونتش در شهرک شاهد ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و تا هنگام درخواست وثیقه نتوانسته بود با خانواده‌اش ارتباط برقرار کند.

همزمان از سنندج گزارش شده است که روز دوشنبه ۶ اسفندماه، نیروهای امنیتی یک شهروند به نام “علی الله‌ویسی” از اهالی روستای” کورکوره” را به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش علی الله‌ویسی یک بار دیگر در تاریخ ۲۳ تیر ۹۷ بازداشت شده و روز ۲ مردادماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود. وی پیش از آن هم در سال ۸۲ چند ماه مورد بازجویی قرار گرفته بود. الله‌ویسی متولد سال ۱۳۵۲ است و در سال ۱۳۷۶ به دلیل فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه اخراج شده است.

در خبری دیگر روز دوشنبه ۶ اسفند دو شهروند از اهالی روستای “گویز کویره” از توابع مریوان به نام‌های “آرمان سلیمانی” ٢٣ ساله فرزند بهرام و “محمد محمدی” ٢٩ ساله فرزند عبدالله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.