اعتراضات دی ماه؛ ۳ سال زندان برای انسیه عبدالحسینی

انسیه عبدالحسینی، زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و با تودیع قرار آزاد شده بود، در بهمن ماه سال جاری دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. خانم عبدالحسینی به صورت غیابی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و تبلیغ علیه نظام” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، انسیه عبدالحسینی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین است که از ۲۲ بهمن ماه سال جاری درست زمانی که متوجه شد به صورت غیابی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است، بازداشت و جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “انسیه عبدالحسینی در اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و ابتدا به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد، او پس از تحمل یک ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی این بند به زندان قرچک منتقل شد. خانم عبدالحسینی بعد از یک ماه نگهداری در قرچک نهایتا با تودیع قرار وثیقه آزاد شد”.

این منبع در ادامه افزود: “خانم عبدالحسینی، روز ۲۱ بهمن ماه در حالی توسط مامورین امنیتی در فرودگاه، هنگام خروج از کشور بازداشت شد که از محکومیت خود اطلاعی نداشت. او بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد و آنجا بود که تازه متوجه شد به صورت غیابی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و تبلیغ علیه نظام” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است”.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی که در حال تحمل حکم محکومیت خود در بند زنان زندان اوین است، متولد سال ۱۳۵۲ است.

در اعتراضات اواخر سال گذشته که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی ماه» از آن یاد می شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”. چندی پیش نیز علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت که این اعتراضات ۱۶۰ شهر کل کشور را در بر گرفت.