دادگاه تجدید نظر برزان محمدی، زندانی سیاسی بزودی برگزار میشود

جلسه دادگاه تجدید نظر برزان محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ در تاریخ ۶ اسفندماه و در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار خواهد شد.  آقای محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه سال جاری بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” جمعاً به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه دادگاه تجدید نظر برزان محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ تعیین و به وی ابلاغ شد.

این جلسه دادگاه در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۷ در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار خواهد شد.

برزان محمدی در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری در جریان اعتراضات سراسری مردمی در شهر تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

این شهروند ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان، در آبان ماه سال جاری و در دادگاه بدوی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی هم اکنون در اندرزگاه ۱۱ زندان تهران بزرگ در حال تحمل حبس است.

تظاهرات سراسری مرداد ۱۳۹۷ ایران مجموعه تظاهراتی است که از سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ در بحبوحهٔ افزایش قیمت طلا و نیز رشد شتابان قیمت سکه و کاهش شدید ارزش ریال در برابر دلار شروع شد و از شهرک صنعتی شاهپور جدید اصفهان و کرج به نقاط دیگری گسترش یافت. تظاهرات به سرعت فراگیر شد و از اصفهان و مناطق مختلف کرج به شیراز، رشت، تهران، قزوین، زنجان، ساری و در روز سوم به مشهد، کرمانشاه، همدان و قرچک نیز گسترش پیدا کرد و در روز چهارم اهواز و ارومیه و قم و تنکابن به تظاهرات پیوستند.

در این دور از اعتراضات علاوه بر صدها بازداشت شده، دست کم یک تن کشته و تعداد پرشماری از معترضان نیز زخمی شدند.