اداره اطلاعات شوش خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را احضار کرد

اداره اطلاعات شهرستان شوش خانواده اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی را احضار کرده و به آنها گفته این دو زندانی در مورد شکنجه دروغ گفته اند و شما باید رسانه ها را در خصوص این مساله ساکت کنید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، خانواده های بخشی و قلیان توسط اداره اطلاعات شوش احضار شده و از آنها خواسته شده که در مورد “ادعای شکنجه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان رسانه‌ها را ساکت کنند”.

بر اساس این گزارش، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان جهت گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار هستند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از بستگان و خانواده اسماعیل بخشی، فعال کارگری بازداشتی، در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان شوش، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و با در دست داشتن دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی خواستار آزادی این فعال کارگری شدند.

روز ۲۸ بهمن‌ماه، در حالی که خانواده نگران اسماعیل بخشی جهت پیگیری وضعیت این فعال کارگری به دادستانی مراجعه کرده بودند با بی احترامی و برخورد مامورین دادستانی روبرو شدند. این برخورد و بدرفتاری موجب وخامت حال عمومی مادر اسماعیل بخشی شد، خانم بخشی در پی این شرایط به بیمارستان منتقل شد.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در واکنش به پخش این فیلم، اغوای افکار عمومی را خیانت به مردم و مخاطبین صدا و سیما دانست و گفت: “این صحنه سازی و بازی نابهنجار بی پاسخ نخواهد ماند و موکلم علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت می‌کند”