سه شهروند بازداشتی در سنقر با قرار وثیقه آزاد شدند

کیومرث واعظی، جبار حاجی مرادی و هادی باقری، سه شهروند اهل شهرستان سنقر در استان کرمانشاه که روز پنجشنبه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، روز گذشته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان،  روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، “کیومرث واعظی”، “جبار حاجی مرادی” و “هادی باقری” سه شهروند ساکن شهرستان سنقر با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

بر اساس این این گزارش این شهروندان پس از پنج روز بازداشت در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است، که اتهامات مطروحه علیه آنها “اقدام علیه امنیت ملی”، “توهین به رهبری” و “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران” عنوان شده است. با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی از مصادیق مربوط به این اتهامات به دست نیامده است.

این شهروندان روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران کرمانشاه بازداشت شده بودند.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این شهروندان به گزارشگر هرانا گفت: “ماموران سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه با ورود و تفتیش منازل جبار حاجی مرادی، کیومرث واعظی و هادی باقری، هر سه آنها را بازداشت کرده و کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه آنها را نیز با خود بردند”.

لازم به ذکر است که کیومرث واعظی، از مسئولین ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در شهرستان سنقر، در دیماه سال جاری طی ابلاغیه‌ای برای روز ۱ بهمن‌ماه به دادگاه احضار شده بود. وی در تیرماه سال گذشته نیز بە ادارە اطلاعات سنقر احضار و ساعاتی بازجویی شده بود. همچنین پرونده دیگری برای وی و جبار حاجی مرادی در خصوص اتهامات “نشر اکاذیب” و “و توهین به مسئولان” در شهر سنندج تشکیل شده است.

شهرستان سنقر یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است.