بازداشت شده اعتراضات دیماه به اتهام قتل یک بسیجی پاسدار در اصفهان دادگاهی شد

مصطفی صالحی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶، صبح روز جاری توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان اصفهان به اتهام قتل یک پاسدار و ضرب و جرح ۶ بسیجی دیگر محاکمه شد. در این جلسه دادگاه، وکیل اولیای دم خواستار اعدام (قصاص) این شهروند شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، امروز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۷، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه سال گذشته به اتهام قتل یک بسیجی پاسدار محاکمه شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی صالحی، فرزند فتحعلی به قتل سجاد شاه‌سنایی، بسیجی پاسدار متهم شده است.

جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور این شهروند و به ریاست قاضی نجف‌پور در شعبه یک دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شده و اتهامات مصطفی صالحی توسط قاضی دادگاه “قتل سجاد شاه‌سنایی”، “ضرب و جرح ۶ بسیجی دیگر” و “کارگردانی اعتراضات کهریزسنگ نجف آباد اصفهان” عنوان شده است.

در ادامه این دادگاه نماینده دادستان نجف‌آباد کیفرخواست صادره را قرائت کرد و سپس وکیل اولیای دم، پس از ارائه مستندات تقاضای قصاص برای مصطفی صالحی به عنوان متهم ردیف اول و اشد مجازات برای امرالله صالحی به عنوان متهم ردیف دوم کرد.

در پایان جلسه دادگاه اتهامات مطروحه توسط مصطفی صالحی رد شده و قرار صدور حکم به روزهای آتی موکول شده است.

امرالله صالحی (متهم ردیف دوم) در جلسه امروز دادگاه حاضر بود اما فرصت رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه وی نشد و بررسی ادامه پرونده به جلسه بعدی موکول شد.

در اعتراضات اواخر سال گذشته که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

علی ربیعی وزیر سابق کار در مصاحبه‌ای گفت: «ناآرامی‌های دی‌ماه ۱۶۰ شهر را دربر گرفت.»