معوقات مزدی کارگران فنی راه آهن کشور؛ پزشکان بیمارستان نمازی ۱۳ ماه است حقوق نگرفته اند

پرستاران بیمارستان نمازی شیراز از معوقات مزدی ۷ ماهه خود خبر دادند و گفتند که همچنین دستمزد پزشکان این بیمارستان نیز در ۱۳ ماه گذشته، پرداخت نشده است. بنا بر خبری دیگر، شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن با انتشار بیانیه‌ای، خواستار رسیدگی به وضعیت پرداخت مطالبات مزدی و شغلی خود شدند. شورای هماهنگی همچنین درخواست ایجاد تشکل مستقل کارگری برای رسیدگی به مشکلات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن را مطرح کرده.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان نمازی شیراز از عدم پرداخت دستمزد خود در ۷ ماه گذشته خبر دادند.

طبق اظهارات این پرستاران، دستمزد پزشکان این بیمارستان نیز در ۱۳ ماهِ گذشته، پرداخت نشده است.

در عین حال مدیریت این بیمارستان در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس، خواستار حل مشکلاتِ مالی این بیمارستان شده است.

در این نامه آمده است: “به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی، در تامین دارو و تجهیزات مشکل داریم و ارائه خدمات درمانی به بیمارانِ غیراورژانسی تعلیق شده است”.

در همین نامه بر عدم پرداخت دستمزد پزشکان در ۱۳ ماه گذشته و کادر درمانی در ۷ ماه گذشته تاکید شده و  آمده است که از این پس، بیماران غیراورژانسی، پذیرش غیربیمه‌ای می‌شوند و باید صورتحساب بپردازند!

پرستاران این بیمارستان گفتند: “نباید اختلال در تسویه حساب بیمه‌گرها با بیمارستان، معیشت کارکنان را دچار مشکل نماید.”

معوقات مزدی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن

به گزارش ایلنا، شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن طی بیانیه‌ای از مسائل مالی و مشکلاتی که به مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها بازمی‌گردد، به عنوان علت اصلی مشکلات خود یاد کرده‌ و خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان شغلی خود در آستانه سال نو شدند.

در این بیانیه، شورای هماهنگی ضمن تشریح مطالبات صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی خواستار تسریع در پرداخت‌ها برای تامین معاش خانواده‌های خود شده‌اند.

شورای هماهنگی همچنین درخواست ایجاد تشکل مستقل کارگری برای رسیدگی به مشکلات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن را مطرح کرده‌ و گفته‌اند: “از همه مسئولان بالادستی در همه استانها ضمن تقاضای رسیدگی به مشکلات کارگران خطوط ابنیه خواستار بررسی راه‌حل‌های مناسب برای مشخص شدن وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود هستیم”.