مختار اسدی، فعال صنفی معلمان بازداشت شد

مختار اسدی، عضو کانون صنفی معلمان استان کردستان، عصر دیروز توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، مختار اسدی، عضو کانون صنفی معلمان استان کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای اسدی در حالی که به همراه خانواده خود به سمت منزلشان در حرکت بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد”.

گفتنی است که ماموران امنیتی در حین بازداشت این فعال صنفی معلمان، حکم قضایی همراه نداشته‌اند و تا لحظه تنظیم این گزارش از دلیل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

با این حال صبح روز گذشته معلمان شاغل و بازنشسته در در شهرهای سنندج، ارومیه، مریوان، اردبیل، مشهد و کرمانشاه در اعتراض به آزاد نشدن معلمان زندانی و بی‌توجهی مسئولان به خواست‌های صنفی فرهنگیان مقابل اداره‌های آموزش و پرورش شهر خود دست به تجمع اعتراضی زدند. از این رو احتمال آن می‌رود که این فعال صنفی معلمان در این خصوص بازداشت شده باشد.

مختار اسدی، در تاریخ ۱۸ تیرماه سال جاری با پایان مدت محکومیت یک ساله خود از زندان اوین آزاد شده بود.

وی در شهریور ماه سال گذشته در پی مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود.

مختار اسدی در سال ۸۹ پس از دستگیری‌های سریالی اعضای کانون صنفی معلمان از جمله محمود بهشتی‌لنگرودی، علی‌اکبر باغانی، سید محمود باقری و اسماعیل عبدی بازداشت و پس از دادگاهی عاری از استانداردهای دادرسی عادلانه به بند ۲۰۹ اوین رفت. اسدی پس از ۶۶ روز بازداشت با وثیقه از زندان آزاد شد و قاضی صلواتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام برایش حکم یک سال حبس صادر کرد.

این معلم کرد سنندجی در سال ۱۳۸۵ در اعتراض بزرگ نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان با فراکسیون مجلس توسط پلیس امنیت بازداشت و با گشایش پرونده روبرو شده بود.