نامه بهروز زارع از زندان اوین در اعتراض به روند دادرسی

بهروز زارع، از محکومین اعتراضات مردادماه سال جاری که در زندان اوین دوره محکومیت خود را می‌گذراند، طی نامه‌ای ضمن اعتراض نسبت به حکم صادره توسط دادگاه می‌گوید حکم قاضی برخلاف محتویات و گزارشات مندرج در پرونده بوده و همچنین قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اجازه دفاع به وی نداده است. این زندانی سیاسی در بخشی از این نامه از تعیین وقت جلسه دادگاه تجدید نظر خود در فروردین ماه سال آینده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهروز زارع، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با انتشار نامه‌ای به شرح اعتراض، تظلم خواهی و احقاق حق خویش در ارتباط با دادنامه صادره علیه خود پرداخته است.

وی همچنین در بخشی از این نامه از تعیین وقت جلسه دادگاه تجدید نظر برای صبح روز دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۹۸ خبر داده است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته در ادامه می‌آید:

“اینجانب بهروز زارع پیرو شرح تظلم خواهی و احقاق حق ارسالی مورخ ۹ آبان ماه در ادامه رویداد و وقایع در خصوص پرونده قضایی به کلاسه ۹۷۰۵۱۰ تحت رسیدگی شعبه ۲۶ با موضوع اتهام انتسابی اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، علیه خویش مطرح گردیده که بعد از تسلیم احضاری مرجع صالح رسیدگی کننده مورد اعتراض اینجانب محکوم علیه قرار گرفت.

فی الحال موارد نقض و اعتراض خود را نسبت به دادنامه ابلاغی که پس از دو ماه و اندی روز از تاریخ رسیدگی تسلیم دادگاه ابلاغ شده به شرح مقروم به عرض می‌رسانم.

نظر به وقت تعیین شده در پاسخ دادگاه تجدید نظر استان تهران به مورخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده به اینجانب در زندان اوین در تاریخ رسیدگی ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ مقارن با ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح با عنایت به وقت مقرر که در دادگاه بدوی اینجانب را به ۲ سال حبس محکوم داشته که متاسفانه برخلاف محتویات و گزارش مندرج در سوابق پرونده و در عدم توجه قاضی دادگاه بدوی جناب آقای احمد زاده به ارکان و عناصر شکل گیری بزه انتسابی و عنوان پرونده مطروحه و از طرفی این مهم که ممانعت بنده از بیان هرگونه اظهار دفاعی که منافی با اصل بی طرفی است و حکم قاضی را از وجهه‌ی قانونی فاقد اعتبار می داند چون از عدالت خروج کرده و بیشتر شبیه به یک بیانیه‌ی ژورنالیستی یعنی یک طرفه و بدون هیچ شرط و شروطی و تنها یک نظریه شخصی و تعریفی فاقد از هرگونه وقوع اتهام را به بنده منتسب دانسته است.

مگر نه اینکه به اصل ۲۳ قانون اساسی و به فرموده حضرت امام همگان در برابر قانون یکسان بوده و بطور مساوی می توانند از جهات قانونی برخوردار باشند و آنچه در پرونده مذکور و تصمیم دادگاه اتخاذ گردیده به دور از این تعریف می باشد.

بهروز زارع / بهمن ۹۷ / زندان اوین”.

در ارتباط با نویسنده این نامه گفتنی است، بهروز زارع در تاریخ ۹ آبان ماه سال جاری، در جریان اعتراضات مردمی مرداد ماه در تهران، بازداشت و در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی که هم اکنون در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین در حال تحمل حبس است پیش از انتقال به این زندان به مدت دو ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری شده است.