تعیین شعبه دادگاه تجدید نظر دو وکیل دادگستری

پرونده آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری به شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شده است. این دو وکیل دادگستری پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، پرونده آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری برای رسیدگی به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع قاسم شعله سعدی روز جاری با اعلام این خبر گفت که هنوز شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران زمان رسیدگی به پرونده شعله‌سعدی و کیخسروی را تعیین نکرده است.

در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۷، این دو وکیل دادگستری توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. به گفته وکیل آنها در صورت تائید این حکم اشد مجازات یعنی پنج سال حبس قابل اجرا است.

لازم به ذکر است آرش کیخسروی در تاریخ ۲۰ آذرماه و قاسم شعله سعدی در تاریخ ۱۳ آذرماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

آرش کیخسروی همراه با قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.