علیرضا کفایی، معلم بازنشسته با قرار وثیقه آزاد شد

علیرضا کفایی، معلم بازنشسته و رئیس انجمن اسلامی معلمان شهرستان گچساران که صبح روز گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و شب گذشته به زندان گچساران منتقل شده بود، دقایقی قبل با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، علیرضا کفایی، رئیس انجمن اسلامی معلمان گچساران با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان گچساران آزاد شد.

علیرضا کفایی صبح روز گذشته ۹ بهمن‌ماه در محل کارش توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه گچساران منتقل شده بود. وی شب گذشته از بازداشتگاه اطلاعات سپاه گچساران به زندان گچساران منتقل و دقایقی قبل با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شد.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت وی به گزارشگر هرانا گفته بود: “صبح روز ۹ بهمن‌ماه نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به منزل علیرضا کفایی مراجعه کردند و از آنجایی که ایشان منزل نبودند به مجتمع آموزشی شهید تاجگردون (محل کارش) مراجعه کرده و وی را در آنجا بازداشت و به دادستانی منتقل کردند. آقای کفایی پس از تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد”.

دلیل بازداشت آقای کفایی انتشار مقالات و مطالب انتقادی در فضای مجازی و به ویژه در صفحات شخصی‌شان عنوان شده بود.

لازم به ذکر است که علیرضا کفایی رئیس انجمن اسلامی معلمان گچساران، عضو انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیر شورای اصلاح‌طلبان گچساران است. وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به عنوان قائم مقام ستاد حسن روحانی در شهرستان گچساران فعالیت می‌کرد.