مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۱ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مورخ ۲۴ آبان ۱۳۹۷، یک کارگر در شهر ساری به دلیل سقوط در چاه ۱۱ متری مصدوم شد.

محمد رضا حقانی رئیس ایستگاه ۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: “دیروز ۲۳ آبان ماه طی تماس شهروندان مبنی بر سقوط یک کارگر در چاه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش شده است”.

وی افزود: “با دریافت این گزارش، بلافاصله ماموران نجات ایستگاه ۵ آتش نشانی همراه با یک دستگاه خودروی امداد و نجات با تجهیزات کامل به محل حادثه واقع در کمربندی جنوبی، جنب کارواش طبرستان، کوچه امام حسین (ع) اعزام شدند”.

حقانی گفت: “این کارگر در حالی که در عمق ۱۱ متری چاهی واقع در حیاط منزل مشغول طوقه چینی بوده بر اثر سقوط آجر از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد”.

رئیس ایستگاه ۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: “با تلاش بی وقفه گروه امداد و نجات حاضر در محل با رعایت تمامی موارد ایمنی و بکارگیری تجهیزات امداد چاه، وی نجات یافت و جهت اقدامات درمانی تحویل عوامل اورژانس شد”.

وی بر رعایت نکات ایمنی، استفاده از تجهیزات ایمنی فردی و همچنین بر جابجایی و انتقال ایمن اشیا و ابزار در هنگام کار در پیشگیری از حوادث این چنینی تاکید کرد.

مرگ یک کارگر بر اثر سقوط از سازه آبگیر سد داریان در استان خوزستان

به گزارش فارس، مورخ ۲۱ آبان ۱۳۹۷، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه گفت : “براثر سقوط از سازه آبگیر سد «داریان» در شهرستان پاوه یک جوان ۳۸ ساله جان خود را از دست داد”.

امید زیبایی در این خصوص گفت: “روز دوشنبه (۲۱ آبان ماه) در محل سازه نیروگاه سد داریان شهرستان پاوه متاسفانه یک جوان ۳۸ ساله به نام «بهرام روز رخ» اهل شهرستان ایذه در استان خوزستان در حین کار از ارتفاع ۱۵۰ متری سقوط کرده و منجر به مرگ وی می شود”.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه افزود: “دو تیم عملیاتی و واکنش سریع ۵ نفره از جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه سریعا به محل اعزام می شوند و با بستن کارگاه توانستند جنازه این جوان را از عمق بالا بکشند و به مراکز درمانی و پزشکی قانونی تحویل دهند”.

وی ادامه داد: “در این عملیات امدادی مدیران سد و نیروگاه داریان و اکیپ‌های آتش نشانی و اورژانس و HSE پاوه نیز حضور داشتند”.

گفتنی است سد داریان یک سد خاکی است که در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر پاوه و ۱۵۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.