بازداشت ۵۰ دختر و پسر در یک مهمانی در مراغه

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گف که ۵۰ نفر در یک مهمانی در این شهرستان دستگیر شدند. ورود به حریم خصوصی شهروندان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، نادر نجد روز چهارشنبه افزود: “این افراد دیشب در یک مهمانی در یکی از باغات حاشیه شهر با دستور به موقع قضائی و حضور ماموران انتظامی دستگیر شدند”.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه ادامه داد: “افراد دستگیر شده وضعیت مناسبی نداشتند و اقدام به شرب خمر نیز کرده بودند”.

وی گفت: “۱۳ مرد و ۹ زن برای سیر مراحل قانونی بازداشت و بقیه افراد به قید وثیقه آزاد شدند”.

نجد اضافه کرد: “با حکم دادستانی دستور پلمپ محل برپایی پارتی نیز صادر شد”.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) حداقل ۱۲۵۲ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.