دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و امروز، گروهی از کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز، جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون، حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج، جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز، جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه و جمعی از کارکنان و پرسنل اتوبان سقز – بوکان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صبح امروز گروهی از کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز در اعتراض به ۱۷ ماه معوقات مزدی در مقابل ساختمان اداری شرکت کیسون حضور یافتند.

گروهی از کارگران شاغل در پروژه ساخت قطار شهری اهواز صبح امروز (۲۰ آبان ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم ۱۷ماه معوقات مزدی پرداخت نشده‌ی خود، دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان ساختمان اداری شرکت کیسون (از پیمانکاران مجری ساخت قطار شهری اهواز) واقع در بلوار آیت‌الله بهبهانی حضور یافتند.

یکی از کارگران در تشریح دلایل این اعتراض صنفی به ایلنا گفت: “حدود ۲۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز هستیم که در بخش‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا و… کار می‌کنیم. کارفرما از تیر ماه سال ۹۶ پرداخت مطالبات مزدی‌مان را به تاخیر انداخته به طوری‌که در حال حاضر میزان معوقات مزدی‌مان به ۱۷ ماه رسیده است”.

او با بیان اینکه آخرین دستمزدی که کارگران قطار شهری اهواز دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد خرداد ۹۶ می‌شود که کارفرما تقریبا دو ماه و نیم پیش با ۱۵ ماه تاخیر به حساب کارگران واریز کرد، افزود: “کارفرما مرتبا وعده بهبود وضعیت مالی شرکت و پرداخت مطالبات معوقه کارگران را می‌دهد اما در عمل شاهد هیچ اتفاق خاصی از سوی کارفرما نیستیم”.

طبق اظهارات وی، همچنین حدود ۱۰۰ نفر از کارگران سابق که از ابتدای تیر ماه سال جاری از کار بیکار شده‌اند فقط ۳۰ درصد از مطالبات معوقه مزدی و سنواتی خود را از کارفرما دریافت کرده‌اند و در حال حاضر برای دریافت مابقی طلب خود بلاتکلیف مانده‌اند.

این کارگر با اشاره به وعده‌های تحقق نیافته مسئولان در خاتمه گفت: “در صورت بی‌توجهی به پرداخت مطالباتمان به تجمعات خود به صورت گسترده‌تری ادامه می‌دهیم”.

اعتراض پیمانکاری‌های پتروشیمی بیستون/نه پاداش بهره‌وری به ما تعلق می‌گیرد و نه دستمزدمان را به موقع می‌گیریم

به گزارش ایلنا، کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون در اعتراض به وضع نامناسب شغلی دست به اعتراض زدند. آنها می‌گویند شرایط‌مان به مراتب بدتر از رسمی‌هاست.

کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون که بیشتر در بخش تعمیرات مشغول به کار هستند، دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

این کارگران روز گذشته در محوطه این مجتمع دست به تجمع زدند. امروز نیز قرار است اعتراض آنها ادامه داشته باشد.

پیمانکاری‌های بیستون می‌گویند: “حقوق‌مان به موقع پرداخت نمی‌شود و پاداش بهره‌وری به ما تعلق نمی‌گیرد؛ درحالیکه این مزایا برای «رسمی‌ها» به رسمیت شناخته شده و هر ماه به آنها پرداخت می‌شود”.

این کارگران در عین حال خواستار اجرایِ «طرح طبقه‌بندی مشاغل» هستند و می‌گویند: “بایستی با اجرای این طرح تا حدودی از تبعیض دستمزدی کاسته شود”.

یکی از حاضران در این اعتراض صنفی که به علت «پیمانکاری» بودن و فقدان امنیت شغلی نمی‌خواهد اسمش آورده شود، در ارتباط با وضعیت شغلی همکاران خود می‌گوید: “در حق پیمانکاری‌ها «تبعیض» روا می‌دارند؛ در عین حال امنیت شغلی نداریم و ممکن است هر لحظه عذرمان را بخواهند”.

علیرغم تماس‌های مکرر خبرنگار ایلنا، مدیریت پتروشیمی بیستون و دفتر این کارخانه در کرمانشاه، از ارائه توضیحات در رابطه با اعتاض کارگران و خواسته‌های آنها خودداری کردند.

در حاشیه اعتراض امروز کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج مطرح شد؛ هنوز حقوق کارکنان پرداخت نشده/ غذای بیمارستان از گلوی آدم سالم هم پایین نمی‌رود چه برسد به بیمار

به گزارش ایلنا، حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در راستای پیگیری معوقات دوازده‌ماهه مزدی‌شان و بلاتکلیفی بیمارستان در حیاط آن تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در محوطه داخلی بیمارستان در راستای پیگیری مطالبات مزدی و وضعیت نامعلوم کاری بیمارستان تجمع برگزار کردند.

در همین رابطه، قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) گفت: “امروز حدود ۱۵۰ نفر از پرسنل بیمارستان به صورت خودجوش و بدون اطلاع‌رسانی و فراخوان قبلی در حیاط بیمارستان حضور یافتند”.

وی افزود: “مطالبات حاضران همان مطالبات سابق است؛ پرداخت دوازده ماه معوقه مزدی کارکنان و رسیدگی به وضعیت نابسامان و بلاتکلیف بیمارستان”.

طاهری با اشاره به وضعیت اسف‌بار معیشت پرسنل بیمارستان، گفت: “اکنون وضع به جایی رسیده است که یکی از همکاران ما، در نتیجه فقر حاصل از یک سال دریافت نداشتن دستمزد، در خرید داروهای بیماری ریوی‌ و بازپرداخت بدهی‌هایش، دچار مشکل جدی شده و حتی به فکر فروش کلیه‌اش افتاده است”.

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در پایان، اشاره کرد: “یکی از بخش‌های بیمارستان که هنوز مشغول ارائه خدمات به بیماران است، بخش مربوط به بیماران دیالیز است. به‌دلیل اینکه بیمارستان درآمدی ندارد، در این بخش مجبورند یک غذای بسیار ساده و بی‌کیفیت را به بیماران بدهند. در واقع، این غذا، غذایی نیست که از گلوی انسان سالم پایین برود؛ بیمار که جای خود دارد”.

تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز به علت معوقات مزدی خود در مقابل استانداری، اعتراض کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:58

تجمع اعتراضی کارگران کارگران نیشکر هفت تپه

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارگران نیشکر هفت تپه به علت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

لازم به اشاره است که کارگران نیشکر هفت تپه روز گذشته نیز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده بودند.

به ادعای این کارگران؛ “در حال حاضر حدود ۱۰۵ روز است که دستکم ۲ هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه دستمزد دریافت نکرده‌اند”

به گفته آنان؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روزی که اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به صورت غیرمستمر آغاز شده، اخبار متعددی از منابع رسمی و غیررسمی تخلفات هیات مدیره و سهامداران مجتمع هفت تپه به گوش ما کارگران می‌رسد و در این ارتباط هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی قصد پاسخگویی به سوالات ما کارگران را ندارند.

در عین حال حدود ۲۷۰ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با همراهی همکاران خود در این دوره از اعتراضات مدعی هستند کارفرما به وعده‌ پرداخت مطالبات بازنشستگی آنها عمل نکرده و آنها هنوز منتظر هستند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند: “بیش از دو سال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوص واگذار شده است و ما تقریبا هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در این مجتمع بوده‌ایم”.

تجمع اعتراضی کارکنان و پرسنل اتوبان سقز – بوکان

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، جمعی از کارکنان و پرسنل اتوبان سقز – بوکان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارکنان و پرسنل اتوبان سقز – بوکان به دلیل عدم پرداخت معوقات از سوی پیمانکار پروژه، اعتراض کردند.

صبح امروز به دلیل عدم پرداخت معوقات از سوی پیمانکار پروژه، کارکنان و پرسنل دست به اعتصاب زده و این پروژه در یک سی و پنج روز گذشته برای
بار دوم تعطیل شد.

یکی از پرسنل این پروژه گفت: “در هشت ماه گذشته فقط دوبار به عنوان مساعده پول دریافت کرده ایم که جمعا حقوق یک ماه راداده اند و در کل هفت ماه است که حقوقی دریافت نکرده ایم. در حال حاضر پروژه اتوبان سقز بوکان تعطیل شده و کارکنان در محل کارگاه پروژه به نشانه اعتراض تجمع کرده اند”.

محور سقز بوکان یکی از پرترددترین مسیرها در منطقه است و می توان گفت در چند سال اخیر بیشترین تصادفات جاده ای و تلفات جانی را به خود اختصاص داده است.