پنج نفر به اتهام “حیوان آزاری” در شهرستان فیروزه بازداشت شدند/ متخلفان سگ آزار در رشت به مرجع قضایی معرفی شدند

 پنج عامل سوزاندن سه قلاده کفتار در شهرستان فیروزه شناسایی و دستگیر شدند. بنا بر خبری دیگر، متخلفانی که در بخش لشت نشاء از توابع شهرستان رشت سگ آزاری کرده بودند، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: “پنج عامل سوزاندن سه قلاده کفتار در شهرستان فیروزه شناسایی و دستگیر شدند”.

ذوالفقار سلحشور افزود: “این افراد صبح امروز پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و پرونده ای برای آنان تشکیل شد”.

وی با بیان اینکه این افراد هنوز انگیزه خود را برای کشتار و سوزاندن کفتارها اعلام نکرده اند، گفت: “پیگیری قضایی این موضوع تا حصول نتیجه و مجازات متخلفان ادامه دارد”.

سه شنبه هفته پیش در اقدامی غیراخلاقی و عجیب افرادی یک قلاده کفتار را به همراه دو توله اش در کال ماروس روستای نجف آباد از توابع شهرستان فیروزه به آتش کشیدند.

بارها در ایران تصاویری از آزار و اذیت حیوانات منتشر شده است. به دلیل نبود قانون در این زمینه که مقام‌های دولتی تاکنون از آن به عنوان خلا قانونی یاد کرده‌اند، چنین حوادثی به طور مرتب تکرار می‌شوند.

مرکز شهرستان ۴۳ هزار نفری فیروزه در فاصله ۱۴۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

متخلفان سگ آزار در رشت به مرجع قضایی معرفی شدند

به گزارش ایرنا، متخلفانی که در بخش لشت نشاء از توابع شهرستان رشت سگ آزاری کرده بودند، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان حاکیست؛ اصفر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت بیان داشت: “بر اساس گزارش ها و انتشار اخبار مربوط به اعدام یک قلاده سگ در انبار یک واحد کارخانه برنجکوبی واقع در روستای فخرآباد بخش لشت نشا، با همکاری اداره محیط زیست شهرستان رشت، حراست اداره کل و یکی از سمن ها ، متخلفان شناسایی و برای پیگرد قانونی به حوزه قضایی لشت نشا معرفی شدند”.

وی ادامه داد: “این افراد به طرز بی رحمانه و وحشیانه ای ، یک قلاده سگ را در انبار واحد برنجکوبی به دار آویخته و با چوب دستی مورد ضرب و شتم قرار داده بودند که با حضور یگان محیط زیست این اداره، رئیس اداره حراست و سایر کارشناسان با تحقیق و تفحص، شناسایی و براساس احکام صادره به مرجع قضایی معرفی شدند”.

حیوان‌ آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی و بزه ‌کاری محسوب می شود. در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود. حیوان آزاری به اشکال متعددی نمود پیدا می کند؛ از درگیر کردن حیوانات با یکدیگر تا ضرب و جرح فیزیکی، زندانی کردن و نگهداری حیوانات در مکان های نامناسب که همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت که در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است و در برخی موارد نیز کمرنگ و نامحسوس به نظر می رسد.

اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراک تمامی حیوان آزاری ها به شمار می رود که با شدت و ضعف هایی بروز می یابد.