توفان ۸۴ نفر را در سیستان و بلوچستان روانه بیمارستان کرد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت که ۸۴ نفر از مردم منطقه در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از صبح امروز شنبه، تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: “این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که امروز شدت گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند”.

وی افزود: ۳۱ نفر از این افراد به دلیل شدت بیماری در مراکز بهداشتی درمانی بستری و ۵۳ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند”.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از بازگشایی مسیر بمپور به جلگه چاه هاشم در جنوب این استان خبر داد و افزود: “این مسیر ساعت ۲۲ شب گذشته براثر توفان شن و گرد و خاک مسدود شده بود که صبح امروز با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد”.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان گرد و خاک در شمال این استان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۶هزار و ۲۶۲ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۴۲ برابر حد مجاز برسد.

محمود دیانتی اظهار داشت: “بیشینه سرعت توفان در زابل به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در محدوده فرودگاه زابل به ۴۰۰ متر کاهش داد”.

وی با بیان اینکه باد شدید و گرد و خاک شهرستان زهک را نیز فرا گرفته است، افزود: “هم اینک دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهرستان به ۲ هزار متر کاهش یافته است”.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: “وزش باد شدید سایر نواحی شمال استان را نیز فرا گرفته که این امر سبب کاهش دید و کیفیت هوا شده است”.

به گزارش ایرنا امروز شنبه به دلیل شدت سرعت باد و آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل و پرواز مشهد – زابل – مشهد نیز باطل اعلام شد.