وزیر کار از بازداشت صبا آذرپیک خبر داد

محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار و وزیر پیشین صمت بازداشت «صبا آذرپیک» روزنامه‌نگار را تایید کرد. این روزنامه‌نگار در روزهای اخیر با انتشار اسنادی از فساد اقتصادی آقای شریعتمداری در پست پیشین خود در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، آذرپیک چند روز پیش در آستانه‌ی رای اعتماد مجلس به شریعتمداری، چند صفحه از یک نامه در سربرگ وزارت اطلاعات را منتشر کرده بود و مدعی بود که اسناد تخلف وزیر بوده است در حالی که متن کامل نامه منتشر نشده و مشخص نیست که موضوع اصلی نامه چه چیست.

چگونگی به دست آوردن این نامه‌ی ناقص وزارت اطلاعات یکی از پرسش‌هایی است که از زمان انتشار شایعه‌ی بازداشت آذرپیک مطرح شده است. برخی گفته‌اند که احتمال می‌رود اطلاعات این نامه به صورت ناقص در اختیار این خبرنگار قرار گرفته باشد تا در آرای مجلس تاثیر بگذارد.

محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار که تا چند روز پیش در وزارت صمت بود، شب گذشته در یادداشتی مدعی شد “پس از شنیدن خبر بازداشت یکی ازخبرنگاران، پیگیری کردم. متاسفانه صحت داشت. علیرغم ادعاهای کذبى که ارائه کرده بود و در یک اقدام عجیب، اطلاعات قبلی و عادى کشف شده توسط ما را در سربرگ محرمانه واجا [وزارت اطلاعات] بصورت ناقص انتشار داده بود، به مسوولان گفتم به هیچ وجه راضی به بازداشت او و هیچ خبرنگاری نیستم”.

در این گزارش به زمان بازداشت خانم آذرپیک اشاره نشده است.

گفتنی است که صبا آذرپیک روزنامه‌نگار، پیشتر مورخ چهارشنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۳، توسط نیروهای امنیتی به دلایل نامعلومی بازداشت و مورخ چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۳، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.