“تأیید حکم اعدام روحانی متخصص استخاره”

 

reza amiri
رادیو پارس    _اخبار اقلیتهای مذهبی:خبرگزاری‌‌های داخل ایران از “تایید حکم اعدام روحانی متخصص استخاره” خبر داده‌اند. این روحانی، مجید جعفری‌تبار، و همسرش نوه‌های آیت‌الله صدوقی، روحانی سرشناسی هستند که تیرماه سال ۱۳۶۱ ترور شده بود.
خبرگزاری‌های تسنیم و فارس به نقل از “یک منبع آگاه” اعلام کردند: «پس از بررسی‌های انجام شده از سوی دادگاه تجدید نظر، حکم بدوی صادر شده [علیه روحانی متخصص استخاره] با اصلاحاتی تأیید شده است.»
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ۲۸ بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۳) تأیید کرده بود که حکم اعدام مجید جعفری‌تبار، یکی از روحانیان مشهور شهر قم و همسر وی، مینا مناقب صادر شده است. محسنی اژه‌ای همان موقع گفته بود، حکم صادره از سوی دادگاه ویژه روحانیت برای این افراد “بدوی بوده و قابل تجدید نظر” است.
حالا با گذشت پنج ماه از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه، دو خبرگزاری داخل ایران اعلام کرده‌اند: «حکم بدوی پرونده “م.ج.ت” با انجام اصلاحاتی در مرحله تجدیدنظر تایید شده است.»
خبرگزاری‌های داخل ایران از نوشتن نام کامل مجید جعفری‌تبار اجتناب کرده‌اند و تنها با بسنده کردن به “م.ج.ت” نوشته‌اند: «در این پرونده به خصوص پس از آن که برای این فرد در دادگاه بدوی حکم صادر شد پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و حالا حکم اعدام وی با اصلاحاتی تأیید شده است.»
مجید جعفری‌تبار از جمله به خاطر استخاره‌هایش شهرت داشت. گستره شهرت این روحانی تا جایی رسیده بوده که در سال‌های گذشته دفتر وی با راه‌اندازی ۱۳۲ خط تلفن به صورت ۲۴ ساعته به سؤالات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان چه ساکن در ایران و چه ایرانیان خارج از کشور پاسخ می‌داد.
پیش از این اعلام شده بود، همسر مجید جعفری‌تبار نیز به اتهام “مشارکت در جرم” به اعدام محکوم شده است اما اکنون تنها خبر تایید حکم “روحانی متخصص استخاره” منتشر شده و از وضعیت همسر وی خبری در دسترس نیست.
مجید جعفر‌ی‌تبار در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در قم متولد شده است. او، به نوشته پایگاه خبری “شیعه آنلاین”، از اواسط دهه ۱۳۷۰ به دلیل “استخاره‌های دقیق” به شهرت رسید.
جعفری‌تبار و همسرش نوه‌های آیت‌الله محمد صدوقی هستند. صدوقی از حامیان روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۹، نماینده یزد در مجلس خبرگان و امام جمعه این شهر شد. محمد صدوقی در ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ پس از نماز جمعه ترور شد. در ایران از آیت‌الله صدوقی به عنوان یکی از “شهدای محراب” یاد می‌کنند.

‎اخبار اقلیتهای مذهبی‎s Foto.