حمیدرضا امینی در دادسرای فرهنگ و رسانه محکوم شد

حمیدرضا امینی، مدیر یک کانال‌ تلگرامی که از تاریخ ۱۱ آذرماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد توسط شعبه ۵۷ دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. محمدحسین آقاسی وکیل حمیدرضا امینی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت “رسیدگی به اتهامات دیگر آقای امینی در دو دادگاه عمومی و انقلاب ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا امینی طی دادگاهی که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شعبه ۵۷ دادگاه فرهنگ و رسانه برگزار شده بود به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمدحسین آقاسی وکیل حمیدرضا امینی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “ماده ١٨ قانون جرائم رایانه‌ای مستند دادگاه است و دادگاه وی را به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب علیه مقامات، نهادها و سازمان‌های حکومتی” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است”.

این وکیل دادگستری در خصوص روند رسیدگی به اتهامات دیگر موکل خود نیز گفت: “رسیدگی به اتهامات دیگر آقای امینی مبنی بر “سب‌النبی، توهین به امامان و حضرت زهرا” در تاریخ ۴ تیرماه سال جاری در شعبه یک دادگاه کیفری برگزار خواهد شد. در مورد اتهام “توهین به مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی” نیز پرونده در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد اما تاکنون تعیین وقت نشده است”.

لازه به یادآوری است که آقای امینی از تاریخ ۱۱ آذرماه سال گذشته به اتهام “نشر اکاذیب”، “توهین به مقدسات” و “توهین به مقامات جمهوری اسلامی” در بازداشت به سر می‌برد، وی از تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال گذشته در پی انتقال غیرقانونی خود از زندان اوین به زندان فشافویه به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.

پیش‌تر در اسفندماه سال گذشته گزارش شده بود که آقای امینی با توجه به وعده‌های مسئولین به اعتصاب خود پایان داده است. با این حال با عوارض ناشی از این موضوع مواجه است. او طی تماسی که با خانواده خود داشت از وخامت وضعیت جسمانی خود و عدم موافقت مسئولان زندان برای انتقال به بیمارستان خبر داده بود.

سودابه نامدار زنگنه، همسر حمیدرضا امینی نیز پیش‌تر نیز درباره‌ی پرونده همسر خود به گزارشگر هرانا گفته بود: “حمیدرضا در تاریخ ۱۱ آذرماه سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به بند دو الف زندان اوین، مربوط به اطلاعات سپاه منتقل شد. مأموران با ورود به خانه وسایل شخصی مانند تلفن همراه و کامپیوتر شخصی را نیز با خود بردند. چند روز بعد که پیگیر وضعیت همسرم شدم مأموران طی تماس تلفنی گفتند که او در بند دو الف سپاه واقع در زندان اوین به صورت انفرادی نگهداری می‌شود.

طی این مدت هر روز به دادگاه مراجعه کرده‌ام اما هیچ جواب مشخصی به من ندادند. می‌گویند: “برو خانه و منتظر باش. برو و حرفی نزن؛ اگر بخواهی حرفی بزنی برای خودت هم بد می‌شود و خودت هم قاطی پرونده‌اش می‌شوی و به زندان می‌افتی”.