معلمان بازداشت شده آزاد شدند

معلمان بازداشت شده آزاد شدند

         رادیو پارس – بیش از صد و سی تن از معلمانی که در جریان تجمع سکوت معلمان در مقابل مجلس بازداشت شده بودند، لحظاتی پیش آزاد شدند.

رادیو پارس   _، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در جریان تجمع سکوت معلمان در سی و یکم تیرماه با ایجاد فضای امنیتی بیش از صد وسی معلم بازداشت شدند که پس از ساعاتی همگی آزاد شدند.

یکی از معلمان بازداشت شده با اعلام این خبر به هرانا گفت: “صد و سی نفر از معلمان که به بازداشتگاه پلیس امنیت در وزرا منتقل شده بودند همگی آزاد شدند و در بقیه نقاط هم ظاهرا همه پس از ساعاتی آزاد شده اند و طبق اخباری که ما داریم از تجمع امروز کسی در بازداشت نمانده است.”

به گفته این معلم بازداشت شدگان علاوه بر رد کردن و امتناع از خوردن ناهار در بازداشتگاه در مقابل جدا کردن چند تن از معلمان برای بازجویی یا انتقال به مکانی دیگر مقاومت کرده اند.

تجمع سکوت معلمان، امروز در اعتراض به بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی معلمان تحت تدابیر شدید امنیتی در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد به طوری که بازداشت و برخورد ها قبل از شکل گیری تجمع آغاز شد و بیش از ۱۳۰ تن از معلمان برای ساعاتی در بازداشتگاه ماندند.

برخی از نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری و ابوترابی فرد به نحوه برخورد با این تجمع و بازداشت گسترده معلمان به شکل های مختلف اعتراض کردند.

eterazat moaleman