تیراندازی نیروی انتظامی در مرکز شهر چابهار حادثه آفرید

تیراندازی ماموران یگان امداد نیروی انتظامی در شهر چابهار باعث تیر خوردن و تصادف سنگین یک خودرو شد و راننده آن نیز به شدت مجروح گردید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ماموران یگان امداد نیروی انتظامی چابهار به سمت یک خودرو آتش گشودند که در اثر آن خودرو از خیابان منحرف و وارد بلوار شده و راننده نیز مجروح گردید.

این واقعه در بلوار کارگر شمالی رخ داده است.

از علت تیراندازی ماموران اطلاعی در دست نیست.

از پلاک خودرو مشخص می‌شود که مربوط به تردد در حوزه منطقه آزاد چابهار است.

ماموران انتظامی بارها به ظن حمل کالای قاچاق به سمت خودروهای مردم در چابهار و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان آتش گشوده‌اند که باعث مرگ و میر بسیاری از شهروندان بلوچ شده است.

در تاریخ ۲ اردیبهشت سال جاری نیز یک شهروند جوان که حامل بار گازوئیل بود، در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی خاش جان خود را از دست داد.

لازم به یادآوری است که ماموران نیروی انتظامی پاسگاه دلگان شب پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷، به سمت یک خودرو در دلگان تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی ۴ نفر از جمله یک کودک سه ساله کشته شدند.

اواخر فروردین ماه امسال نیز یک شهروند بلوچ دیگر به نام فرهاد لکزائی در تیراندازی ماموران انتظامی کهنوج کشته شد و پس از آتش گرفتن خودرو جسدش در آتش سوخت.

اواسط فروردین نیز در جریان تیراندازی ماموران در جاده سراوان به یک خودرو حامل مهاجران افغانستانی ۱۹ نفر کشته و زخمی شدند.

لازم به اشاره است که پیش‌تر نیز “عبدالواحد رئیسی” فرزند فقیر محمد، اهل ساربوگ از توابع قصرقند، مورخ چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۷، توسط ماموران پاسگاه ساربوگ مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به خاطر وخامت حال ناشی از خونریزی شدید جان خود را از دست داد. عبدالواحد رئیسی حدود ۱۰ گونی برنج به همراه داشته است.