یک تن دیگر در بانه مورد بازجویی قرار گرفت

یک شهروند بانه‌ای به اتهام ترغیب مردم جهت شرکت در اعتراضات بازاریان بازداشت و‌ پس از بازجویی آزاد شد. هنوز شش تن دیگر در این رابطه در شهرهای مختلف در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یک خانم اهل بانه به نام «رعنا محمدی» را که در مرکز این شهر به اعتراضات بازاریان پیوسته بود بازداشت کردند.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «رعنا به اتهام ترغیب مردم جهت شرکت در اعتراضات بازاریان در محل کارشان و همچنین تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بازداشت و‌ به یکی از بازداشتگاههای امنیتی این شهر منتقل شده و پس از بازجویی به صورت موقت آزاد شد.»

همزمان از سرنوشت شش تن از بازداشتی‌ها به نام‌های «زانیار عثمانی»، «بهروز عثمانی»، «محسن علیزادە» و «رزگار رفاهی» در بانه، «ابوبکر محمدی» در جوانرود و «رسول ایوبی» در سردشت که به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی بازاریان در شهرهای مورد ذکر بازداشت شده‌اند، اطلاع دقیقی در دست نیست.

پیش از این از مجموع بازداشتی‌های شهرهای مختلف، در بانه دو تن به نام‌های «یادگار صادقی» و «رضا اسدی»، در مریوان «امیر زاهد»، در سقز دو نفر به نام‌های «قادر محمدنژاد» و «جمیل عثمانی» و در جوانرود «عزیز رزاقی» به صورت موقت آزاد شده‌اند.

طی ده روز گذشته تجمع و اعتصاب بازاریان این شهرها به صورت پراکنده در اعتراض به مسدود شدن گذرگاه‌های مرزی و افزایش تعرفه‌های گمرکی شکل گرفت.