مرگ و مصدومیت ۱۰ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۹ کارگر نیز دچار مصدومیت شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا مورخ ۹ آذر ۱۳۹۶، سقوط کارگر ساختمانی از ارتفاع ۹ متری در یک ساختمان در حال احداث، منجر به مرگ وی شد.
به دنبال تماس کارگران یک کارگاه ساختمانی با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بی درنگ گروه امداد و نجات ۳ آتش نشانی تهران با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح به شهرک غرب، خیابان حسن صیف رهسپار شدند.
علیرضا جهانبخش افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی، در مورد این حادثه گفت: “در یک ساختمان در حال احداث به مساحت تقریبی ۴۰۰ متر مربع، کارگران مشغول کار بودند که ناگهان یکی از کارگران به علت نامشخصی از طبقه دوم به طبقه منفی یک سقوط کرد و به شدت مجروح شد”.
وی افزود: “آتش نشانان به سرعت محل حادثه را ایمن سازی کردند و کارگر ۲۲ ساله که کاملا بی هوش بود را برای معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند که با تایید کادر پزشکی اورژانس، معلوم شد این کارگر جوان بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است”.
افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی اضافه کرد: “علت بروز این حادثه مرگبار از سوی کارشناسان آتش نشانی و عوامل انتظامی در دست بررسی است”.

یک کارگر چاه کن از عمق ۴۰متری چاهی نجات یافت

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۸، یک کارگر مقنی که در عمق چاه ۴۰متری محبوس شده بود توسط نیروهای امدادی نجات یافت.
این حادثه روز ۱۳۹۶/۰۹/۰۷، در یک ساختمان قدیمی حوالی جاده خاوران، حدفاصل امام علی و هاشم آباد اتفاق افتاد که طی آن یک کارگر ۳۰ ساله حین حفر چاهی به دلیل کمبود امکانات در عمق ۴۰ متری چاه محبوس شد.
بر اساس این گزارش، گروهای امدادی بعد از یک ساعت تلاش توانستند کارگر مصدوم را از ته چاه نجات داده و پس از بررسی وضعیت این کارگر وی را تحویل عوامل اورژانس دادند.

گازگرفتگی ۸ کارگر ساختمانی در پردیس

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۷، ۸ کارگر در یک کارگاه ساختمانی در فاز ۸ پردیس دچار گازگرفتگی شدند.
هشت کارگر ساختمانی در پردیس کرج دچار گازگرفتگی شدند.
رئیس اورژانس پردیس استفاده نادرست از وسایل گرمایشی را علت این حادثه دانست و افزود: استنشاق گاز منواکسید کربن سبب مسمومیت این کارگران شده است.
وی گفت: “مصدومان این حادثه که ۵ نفر هستند، به بیمارستان تهران منتقل شدند”.
نیروهای امدادی با دو فروند بالگرد به محل اعزام شدند؛ در این حادثه، هیچ کدام از کارگران جان خود را از دست نداده‌است.