فاکس‌ نیوز: یک جنگ جدی میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در جریان است

تلویزیون فاکس‌ نیوز می‌گوید: یک جنگ جدی میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در جریان است. این جنگ در یمن و لبنان خیلی آشکار است

فاکس نیوز ۲۲آبان ۹۶: عربستان سعودی موشکی که به سوی ریاض شلیک شد را یک اقدام جنگی توسط حکومت ایران خواند و گفت:‌ شبه‌نظامیان در یمن آن را شلیک کرده‌اند ولی رهگیری شد. به گفته عربستان سعودی پرتاب موشک کار حکومت ایران است.ارتش آمریکا می‌گوید این موشک علائم ساخت رژیم ایران را دارد: ژنرال جفری هریگیان از فرماندهی مرکزی نیروی هوایی میگوید «تصاویری هست که این نقاط را برای من به رژیم ایران متصل می‌کند. این‌که چه کسی در پشت این موشک و توانمندیهای آن قرار دارد»

وزیر خارجه رکس تیلرسون که به آسیا سفر کرده است می‌گوید به نظر می‌رسد که موشک منشأ ایرانی دارد.

او گفت: «فکر می‌کنم زمانی که ما بتوانیم آن را با برخی تحقیقات عملی تأیید کنیم این امر در تصمیم‌گیری بر سر گام بعدی مشخصاً در شورای امنیت کارایی دارد زیرا که نقض قطعنامه‌های مشخص شورای امنیت در رابطه با تأمین تسلیحات یک منطقه جنگی را نشان می‌دهد».

?عربستان سعودی با شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در یمن مبارزه می‌کند که این بخشی از یک جنگ گسترده نیابتی با حکومت ایران دشمن منطقه‌یی آن است.

?عربستان سعودی می‌گوید دخالت حزب‌الله مورد حمایت ایران در دولت لبنان گسترش یافته است، فعالیتهای حزب‌الله در لبنان عملاً اقدام جنگی علیه عربستان سعودی است.

?عربستان سعودی از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند. آخر هفته سعد حریری نخست‌وزیر مورد حمایت عربستان سعودی استعفا داد و این کار را از عربستان انجام داد و هنوز آنجاست.

?وزیر تیلرسون می‌گوید: هیچ دلیلی ندارد که مقامهای عربستان سعودی حریری را علیه خواست خود نگه داشته باشند.

?متحدان آمریکا نیز تلاش دارند که از افزایش تنش جلوگیری کنند

?امانوئل ماکرون به ریاض پرواز کرد تا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کند.