طرح تحریم علیه برنامه موشکی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

 

❇️مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدیدی را صبح پنجشنبه تصویب کرد که تحریم های جدیدی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال می کند.

❇️براساس اعلام مجلس نمایندگان، ۴۲۳ نماینده عضو این مجلس به طرحی موسوم به «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» که از سوی «اد رویس» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته ارائه شد، رای دادند.

❇️این مصوبه مستقیما تحریم تازه‌ای علیه برنامه موشکی ایران اعمال نمی‌کند اما راه را برای اعمال تحریم‌های تازه از سوی دولت آمریکا بخصوص بعد از آزمایش دوباره ایران می گشاید.

❇️این طرح با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تنظیم شده که ایران را از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای منع کرده است.

❇️در بخشی از طرح پیشنهادی آقای رویس آمده است، «سیاست آمریکا این است که از فعالیت ایران در ارتباط با موشک‌های بالستیکی که برای داشتن توانمندی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، از جمله شلیک با استفاده از چنین فناوری‌های موشکی، جلوگیری کند.»

❇️این مصوبه مجلس نمایندگان برای تبدیل به قانون باید از تصویب سنا بگذرد و همچنین رئیس جمهوری آن را امضا کند.

❇️مصوبه روز پنجشنبه در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا عصر چهارشنبه به دو لایحه پیشنهادی علیه حزب الله لبنان، با هدف قطع شریان مالی آن گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران و تحریم اعضای آن به دلیل استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی رأی مثبت داد.

❇️به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از این مصوبه‌ دولت ایالات متحده را موظف می‌کند افراد و شرکت‌هایی را که در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز و همچنین جذب نیرو برای آن گروه شبه نظامی فعالیت می‌کنند تحت تحریم قرار دهد.

❇️در دیگر مصوبه هم که در همین ارتباط تصویب شد، از کاخ سفید خواسته شده است شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای اعمال تحریم های بین المللی علیه حزب الله به دلیل استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی تحت فشار بگذارد.

❇️رییس‌جمهور امریکا در عین حال باید تحریم‌هایی را علیه چهار گروه اعمال کند:

❇️نهاد‌های دولتی ایران که در توسعه موشک‌های بالستیک درگیر هستند.

❇️نهادهای خارجی که در تامین مواد لازم، یا تسهیل یا تامین مالی برنامه موشک بالستیک ایران نقش دارند.

❇️اشخاص خارجی یا آژانس‌های دولتی خارجی که سلاح‌های ممنوع یا مواد مرتبط با آن را به ایران صادر یا از ایران وارد می‌کنند.

❇️اشخاص یا نهادهای خارجی که کالاها یا فناوری‌های مرتبط با توانایی دستیابی یا توسعه موشک‌های بالستیک را به ایران منتقل کنند؛ شاملِ تکنولوژی پرتاب موشک و نیز انواع مخرب سلاح‌های متعارف پیشرفته.

❇️این قانون هم‌چنین از رییس‌جمهور امریکا می‌خواهد تا درباره نقض بالقوه تحریم‌های موشک بالستیک و سلاح‌های متعارف علیه حکومت ایران تحقیق کند و اطلاعات معتبر درباره نقض ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها توسط ایران را به کنگره گزارش نماید.