کسب اولین اطلاع از شش بازداشت‌شده‌ی کرمانشاه در اداره‌ی اطلاعات

 

 

ماف نیوز: دست‌کم ۶ فعال مدنی که در کرمانشاه در روزهای گذشته بازداشت شدند، به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات این شهرستان منتقل شده‌اند. این افراد به اتهام سازمان‌دهی تجمعات اعتراضی در حمایت از کولبران بازداشت شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، جمعی از فعالین و ساکنین شهر کرمانشاه به نامهای «شهریار رستمی» نویسنده، «فرزاد سفره» شاعر، «فواد مظفری» کارشناس مدیریت، «ارسلان عباسی» لیسانس موسیقی و «شهریارطهماسبی» فعال زیست محیطی بازداشت شدند.

طی دو روز گذشته یکی دیگر از فعالان فرهنگی ساکن روستای صیادیان شهر گیلان‌غرب به نام «رسول صیادی‌منش» هم در همین ارتباط از سوی نیرهای امنیتی در منزلش بازداشت شده است.

مامورین وزارت اطلاعات، بعد از مراجعه به منازل این شش تن، بازداشت آنها را به اطلاع خانواده‌هایشان رسانده و کیسهای کامپیوتر و برخی از وسایل شخصی‌شان را به همراه خود برده‌اند‌. همچنین آنها از ارتباط با رسانه‌ها برحذر داشته شده‌اند.

این افراد به اتهام سازمان‌دهی تجمعاتی بازداشت شده‌اند که در تاریخ مذکور بە نشانە‌ی حمایت از کولبران در خیابان ششم بهمن کرمانشاه به صورت پراکنده شکل گرفت.

اولین تجمع در روز ۱۴ شهریور در بانه و در روزهای بعد از آن هم در سنندج، کرمانشاه و مهاباد تجمعاتی صورت گرفت که بازداشت پرشماری از فعالین مدنی و معترضین را در پی داشت و تاکنون هم چندین تن تحت بازجویی هستند.
https://t.me/joinchat/AAAAADvDGSIr3cnGVtM94g