عاصمه جهانگیر از صحت گزارش منتشر شده‌اش توسط دبیرکل دفاع کرده و تصریح می‌کند اگر جمهوری اسلامی! به خودش مطمئن است به او اجازه بازدید از ایران را بدهد.

 

❇️

تابستان۶۷
❇️دبیرکل ملل متحد در گزارش اخیر خود به نشر گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران پرداخته است. در این گزارش به موضوع قتل عام تابستان۶۷ و تخریب مزار جانباختگان آن کشتار با هدف امحاء آثار جرم از طرف جمهوری اسلامی! پرداخته می‌شود. طرح موضوع اعدام‌های تابستان۶۷ برای جمهوری اسلامی! فراتر از یک پرونده حقوق بشری آثار سیاسی و استراتژیک به همراه دارد زیرا اساس مشروعیت! آنرا به چالش می‌کشد.
سخنگوی «وزرات خارجه» در واکنشی اعلام کرد: این گزارش را «به رسمیت نمی‌شناسد و آن را كاملا مردود و غیر قابل قبول می داند.» [آنتونیو گوترز در گزارش سالیانه‌اش درباره قتل عام۶۷، سخن می‌گوید]
تغییر نمی‌بینم
❇️تلویزیون بی بی سی فارسی در مصاحبه‌ای با عاصمه جهانگیر چالش‌های ولایت فقیه علیه گزارش او را به بحث گذاشته است. پاسخ‌های عاصمه جهانگیر کوتاه، صریح و گویاست.
عاصمه جهانگیر به صراحت در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران می‌گوید که «من تغییر در راستای بهتر شدن شرایط نمی‌بینم.»

❇️«منشور حقوق شهروندی»!
روحانی از سال گذشته با انتشار «منشور حقوق شهروندی» مدعی شد که می‌خواهد در مسیر تحقق حقوق بشر حرکت کند، اکنون عاصمه جهانگیر به عنوان گزارشگر ویژه ایران، اعلام می‌کند: «در نهایت دیدیم آن منشور حقوق شهروندی مد نظر دولت ایران اجرایی نشده، چون موضوع در ایران كاملا سیاسی است و حقوق بشر در این میان سركوب شده، چون برای برقراری یك شرایط سیاسی مناسب تلاشی نشده.»

❇️زمینه‌های نقض حقوق بشر
اشاره‌ی گزارشگر حقوق بشر به سیاسی بودن موضوع، می‌تواند مهم‌ترین بخش در موضع‌گیری او پس از انتشار گزارشش توسط دبیرکل باشد، زیرا نشان می‌دهد که موضوع حقوق بشر در ایران فراتر از هر علت دیگر به ساختار سیاسی ولایت فقیه باز می‌گردد که دراساس مقوله‌ای به نام حقوق بشر در آن به رسمیت شناخته نمی‌شود.
❇️عاصمه جهانگیر در توضیح زمینه‌های عدم رعایت حقوق بشر در ایران می‌افزاید: «نگرانی اصلی ما نوع چارچوب قانون اساسی ایران، شرایط سیاسی این كشور و شیوه‌ای كه سیستم قضایی بر اساس آن كار می‌كنه، اگر بهترین قوانین جهان هم در این چارچوب قرار بگیره خوب الان مسلما اینطور نیست، اما حتی اگر اینطور هم باشه، ولی سیستم قضایی بی طرف نباشه و در پایان هر راهی به بن بست نهایی قدرت بخورید، خوب هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه، شما ناامیدی رو می‌توانید بین مردم ببینید، نوع سركوبی كه در ایران هست باعث می‌شه كه مردم آزادی بیان نداشته باشند، حریم خصوصی شون شكسته می‌شه و از همه حقوق اساسی خودشون محرومند، شما در ایران با یك حرم قدرت مواجه هستید نه با گوناگونی نظرات و این هرم قدرت از بالا برای مردم تصمیم می‌گیره».

صحت گزارش
❇️عاصمه جهانگیر سپس از صحت گزارش خود در برابر ادعاهای مقامات خلافت اسلامی! دفاع می‌کند و می‌گوید: «حتی یك كلمه در یك جمله از گزارش من نیست كه دولت ایران بتوانه صحت آنرا زیر سوال ببره، اگر آنها خیلی به خودشون باور دارند و معتقدند من اشتباه می‌كنم، می‌توانند از من بخواهند كه از كشورشون بازدید كنم».
❇️در این هنگام مجری بی بی سی می‌پرسد: «وزارت خارجه می‌گه شواهد و ادله لازم برای اینكه ثابت كنه بعضی ازمطالب كه راجع به حقوق بشر آمده، اشتباه هست رو داده عملا، نگفته دقیقا به كجا ولی گفته این شواهد رو ارائه كرده، شما احیانا چیزی دریافت كردید؟»
جهانگیر پاسخ می‌دهد: «بله من چند صفحه ای از آنها دریافت كردم و خیلی هم خوشحال می‌شوم آنها را منتشر كنم، اگر دولت ایران موافقت كنه من آنها رو منتشر كنم با كمال میل این كار را خواهم كرد، چون ادعاهایی كه آنها در جواب گزارش من مطرح می‌كنند، صحت گزارش من رو تایید می‌كنه.» [بی بی سی فارسی ۱۶ شهریور ۹۶]

جام زهر حقوق بشر
❇️خامنه‌ای می‌داند که جام زهر حقوق بشر برای او و نظامش بسیار نزدیک است. این جام به دلایل و اشکال مختلفی می‌تواند به خلافت اسلامی! خورانده شود، اما شدیدترین نوع آن به طور حتم مربوط به قتل عام تابستان۶۷ خواهد بود، قتل عامی که در قدم نخست، نظام قضایی جمهوری اسلامی! را به زیر سؤال خواهد برد و در گام بعد مشروعیت! سیاسی آنرا به چالش خواهد کشید.

https://t.me/joinchat/AAAAADvDGSIr3cnGVtM94g