اتهام‌های قاضی کهریزک اعلام شد

Image result for ‫محکومیت حیدری‌فرد، یکی از قضات پرونده کهریزک‬‎
غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران به تشریح اتهامات یکی از قضات پرونده بازداشتگاه کهریزک پرداخت و تاکید کرد “این فرد دارای اتهامات متعددی مانند تصرفات غیرقانونی، استفاده غیرقانونی از اموال دولت، ارتشا، استفاده از سلاح و درگیری در حوزه‌های مختلف” است و همینطور دارای یک پرونده دیگر هم است که درحال بررسی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که «حیدری‌فرد» یکی از قضات پرونده کهریزک دارای چه اتهاماتی بوده است که به ۱۵ سال حبس محکوم شده است؟ گفت: “این فرد دارای اتهامات متعددی مانند تصرفات غیرقانونی، استفاده غیرقانونی از اموال دولت، ارتشا، استفاده از سلاح و درگیری در حوزه‌های مختلف و… است و به همین اتهامات محکوم شده است”.
او ادامه داد: “البته این فرد دارای یک پرونده دیگر هم است که در حال بررسی است و چون اتهامات هنوز اثبات نشده است، من از بیان آن اتهامات معذورم”.
گفتنی است که پیشتر سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت “علی اکبر حیدری‌فر“، یکی از سه مقام قضایی درگیر در پرونده کهریزک به ۱۵ سال حبس خبر داد.
علی‌اکبر حیدری‌فر (دادیار سابق دادسرای امنیت تهران)، به همراه سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) و حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد (معاون سابق امنیت دادستان) نقش اصلی را در انتقال ده ها نفر از بازداشت شدگان اعتراضات انتخاباتی ۱۳۸۸ به بازداشتگاه کهریزک برعهده داشتند.
تنها چند روز پس از انتقال این بازداشت شدگان به کهریزک، محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی بر اثر ضرب و جرح و بدرفتاری جان دادند. رامین قهرمانی و احمد نجاتی کارگر نیز، به فاصله کوتاهی پس از آزادی از کهریزک، بر اثر جراحات دوران بازداشت درگذشتند.