تداوم اعتصاب غذای حبیب ساسانیان در زندان تبریز

حبیب ساسانیان، فعال مدنی محبوس در زندان تبریز، در اعتراض به یکسال بلاتکلیفی و شرایط  نامناسب جسمی‌اش هم اکنون در  پانزدهمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حبیب ساسانیان که در اعتراض  به بلاتکلیفی و عدم توجه مسئولین به وضعیت نامساعد جسمانی‌اش دست به اعتصاب غذا زده، طی روزهای اخیر چندین بار به بهداریمنتقل شده و هم اکنون در آستانه پانزدهمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد.
گفتنی است که دادگاه وی در هفته گذشته به علت عدم حضور وکیل لغو  و به ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ موکول شد.
این فعال مدنی روز ۲۹ فروردین‌ماه ۹۶ نیز در اعتراض به مفقودشدن مدارکی از پرونده خود از حضور در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر تبریز امتناع کرد.
شایان ذکر است، قاضی باقرپور، پرونده بلاتکلیف او را برای تعیین شعبه ارجاع و قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی‌اش صادر کرده؛ این در حالی است که خانواده حبیب ساسانیان توان تهیه چنین وثیقه سنگینی ندارند و به همین دلیل بازداشت موقت او ادامه پیدا کرده است.
حبیب ساسانیان، شهروند اردبیلی، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به همراه پنج فعال مدنی دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد، اتهامات او «جاسوسی»، «تشکیل گروهکی به نام گامو»، «رهبری و هدایت گروهک گامو» و «کپی‌برداری و ارسال اطلاعات محرمانه سپاه به کشورهای بیگانه» عنوان شده است.
حبیب ساسانیان در گذشته نیز در جریان اعتراضات مردمی به کاریکاتور روزنامه ایران در خردادماه سال ۸۵ و تجمعات قلعه بابک بازداشت شده بود.
این فعال مدنی پیش‌تر نیز در هفتم آذرماه سال ۹۴ بازداشت و مدتی در زندان اردبیل محبوس بود.
ساسانیان از ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.