قالیباف در واکنش به چالش محضری: حاضرم همه اموالم را با نصف منزل روحانی عوض کنم

همزمان با اینکه برخی وزرای دولت روحانی اعلام کردند که حاضر هستند اموال خود را با محمد باقر قالیباف معاوضه کنند ، آقای قالیباف هم گفته است حاضر خواهد بود اموال خود و خانواده‌اش را با نصف خانه حسن روحانی، رییس‌جمهوری فعلی و دیگر کاندیدای انتخابات پیش رو عوض کند.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران همچنین از وزرا و معاونان کابینه روحانی خواسته است دست از اجرای «استندآپ‌های سیاسی» بردارند و میزان دارایی‌ها و اموال‌شان را اعلام کنند.
سخنان آقای قالیباف بعد از آن مطرح می شود که در روزهای گذشته چند تن از وزرای دولت روحانی از جمله بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت حسن روحانی اعلام کرده بود که حاضر است اموال و دارایی‌هایش را با شهردار تهران تاخت بزند. او گفته بود آماده است تا برای این کار به محضر برود. این موضوع در سطح رسانه های ایران به عنوان چالش محضری برای قالیباف مطرح شد .
این چالش در واکنش به سخنان محمد‌باقر قالیباف ابراز می شود که وی در پایان دومین جلسه مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه پیشنهاد داد همه کاندیداها دارایی‌های خود را اعلام کنند.
آقای قالیباف همچنین روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت و یک روز پیش از سومین و آخرین دور از مناظره نامزدها در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم گفته است نمی‌داند پیشنهاد ساده‌ای که داده چه بوده که این‌قدر سروصدا به پا کرده است
او گفته است: «آقایان ظاهراً خیلی نگران شده‌اند اما اگر واقعاً ادعای شفاف‌سازی دارند، به‌جای اینکه بیایند با استندآپ‌های سیاسی این حرف روشن را به حاشیه ببرند، لیست اموال‌شان را به مردم اعلام کنند» او همچنین وعده داده که در سومین مناظره میان نامزدها لیست دارایی‌هایش را اعلام خواهد کرد و « آن‌وقت معلوم خواهد شد چه‌قدر ضرر خواهند کرد.»