آزای مخفی مهدى محمودى متهم اصلى دکل نفتى و اختلاس میلیاردى از سوی مسوولین

«مهدى محمودى» متهم اصلى دکل نفتى و اختلاس میلیاردى به صورت مخفی و بى سر وصدا پس از گذشت ٢۶ ماه  بازداشت از بند ٢الف زندان اوین آزاد شد. ‏گزارش محرمانه ى «سازمان بازرسى کل کشور» که پیش تر در سال ۱۳۹۳ منتشر شد، نشان دهنده آن بود که « مهدی محمودی» به همراه خواهرخود ( ساکن هلند)  ٧٨میلیون دلار اختلاس کرده اند.  وثیقه ذکر شده برای او  پیش تر ١٠٠ میلیارد تومان ذکر شده بود. همچنین در کنار وی «محمد رستمی صفا» رئیس شرکت لوله و پروفیل صفا بزرگترین بدهکار بانکی با وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی نیز آزاد شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  «مهدی محمودی» عضو حزب مؤتلفه اسلامی در ایران،  یک حزب سیاسی–مذهبی و از نزدیکان رهبریست. همچنین او به همراه «رضا رعیت» از دوستان نزدیک به « بابک زنجانی»، اسپانسر هیئت های برادران طاهری ( از مداحان بیت رهبری»  بوده است. عکس هایی از او نیز پیش تر درسوریه  به همراه «محمد طاهری» مداح سرشناس منتشر شده است.
«محمد رستمی صفا»  نیز رئیس شرکت لوله و پروفیل صفا است و بزرگترین بدهکار بانکی با وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی  که  این مبلغ را از کشور سوییس خارج کرده و تاکنون بازگردانده نشده است.
پیش تر درآذرماه ۱۳۹۳ «نادرقاضی پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که سازمان بازرسی کشور درحال پیگیری دکل گم شده ۷۸ میلیون دلاری نفتی است، گفت: «برخی ازشنیده‌ها حاکی از آن است که دکل نفتی مفقودی ایران«دکل نفتی دین»، توسط دلالان به یکی از کشورهای همسایه اجاره داده شده است.»
تارنمای «سحام نیوز» دریک‌شنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۳  طی گزارشی نوشت : چندی‌است اخباری ازمفاسد «شرکت تاسیسات دریایی ایران» که ازجمله شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بازنشستگی وزارت نفت است در رسانه‌ها منعکس می‌شود و رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیزخبر از تحقیق و تفحص از این شرکت بزرگ نفتی داده است. درخبر دیگری که درهمین رابطه به‌صورت سربسته منتشر شده است، ازخرید یک دکل نفتی صحبت به میان آمده  که «پول آن پرداخت شده، ولی هیچ وقت وارد کشور نشده است!»
درهمین رابطه گزارشی رسمی از«سازمان بازرسی کل کشور» برای «دادسرای اموراقتصادی» ارسال شده که درآن روند سوء این فساد به‌صورت کامل توضیح داده شده است. دراین گزارش نام برخی از دلالان مشهورنفتی مانند «مراد شیرانی» ذکر شده است.
«مراد شیرانی» مورد حمایت افرادی چون «محراب» ازمعاونین اسبق وزارت اطلاعات، «رضا یوسفی» قائم‌مقام سابق ضدجاسوسی وزارت‌ اطلاعات، «قاسم محمودی» مدیرکل سابق انرژی وزارت اطلاعات، «حسینی» با نام مستعار«ولایتی» (شوهرخواهر محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران) که در دوره وزارت حیدرمصلحی مدیرکل انرژی وزارت اطلاعات بوده، قرار داشته است. «حسینی» با نام مستعار«ولایتی» نقش مستقیمی در رشد و توسعه «بابک زنجانی» داشته و تاکنون ازتعقیب قضایی مصون مانده است. آقای «شیرانی» با توجه به اسناد و مدارکی که از مدیران کشور دراختیار دارد و با ارسال بخش عمده‌ای ازثروت خود به خارج از ایران، درحال خروج از کشور می‌باشد.
به دلیل شفافیت و هم‌چنین طولانی بودن این گزارش، کل گزارش «سازمان بازرسی کل کشور» بدون ارائه هرگونه تحلیل کارشناسی درسحام  نیوز منتشرشد.
هم‌چنین اسناد دیگری از برخی افراد مرتبط با وزارت نفت در دولت‌های احمدی‌نژاد و برخی همکاری‌ها و ارتباطات خاص«امنیتی‌ها» با دلالان مشهورنفتی هم‌چون «مراد شیرانی» درگزارش‌های بعدی  نیز منتشر گردید. عمق فساد در دوران وزارت اطلاعات «حیدرمصلحی» به حدی بود که «ادکلن» و «خودروهای خانوادگی» مدیران کل این وزارت‌خانه نیز توسط دلالان بدنام نفتی خریداری شد و برخی از آن‌ها مبالغ این رشوه‌ها را در وجه همسران خود دریافت کرده اند. برخی از اسناد دریافت این مبالغ توسط مدیران امنیتی نیز، به‌صورت مستند درگزارش‌هایی دیگر منتشر شد.
خبرگزاری فارس در۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۳، درگزارشی  اختصاصی از بازداشت دونفر ازمتهمان اصلی پرونده شرکت«تاسیسات دریایی ایران» توسط قوه قضاییه خبر داد و نوشت که روند بازداشت‌ها دراین پرونده ادامه خواهد داشت.
متن کامل گزارش «سازمان بازرسی کل کشور» که درتاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ خطاب به «معاون دادستان و سرپرست دادسرای اموراقتصادی» ارسال  شده را  در انتهای گزارشی که پیش تر در تارنمای سحام نیوز  منتشر شده بود مشاهده کنید.