بیش از یک سال بلاتکلیفی فرزند و برادرزاده امام جمعه نصیرآباد

رادیو پارس    ـ با گذشت بیش از یک سال از بازداشت امین رئیسی برادرزاده امام جمعه نصیرآباد و نجیب رئیسی فرزند مولوی دوست، همچنان بدون حکم در بازداشت به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فعالین بلوچ، نیروهای امنیتی بامداد ۲۴ مهر۹۳ بدون داشتن حکم قضایی به خانه امین رئیسی هجوم آورده و وی را به همراه پدرش مولوی فضل الرحمن رئیسی بازداشت کردند، مولوی فضل الرحمن که حدودا ۶۰ سال سن دارد دو روز پس از بازداشت آزاد شد.

در هفته اول بازداشت امین رئیسی دادگاه شهرستان راسک حکم آزادی امین رئیسی را به قید وثیقه صادر می کند، اما علی رغم اینکه خانواده وی تودیع وثیقه کرده و نامه آزادی از دادگاه گرفتند نیروهای امنیتی از آزادی امین رئیسی ممانعت کردند و ۱۴ آبان ۹۳ نجیب رئیسی فرزند مولوی دوست محمد رئیسی امام جمعه نصیرآباد را بازداشت می شود.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی هنگام بازداشت نجیب رئیسی بر صورت او اسپره فلفلی پاشیده و با ضرب و جرح ایشان را بازداشت کرده اند.

مسئولان بارها به خانواده این دو بازداشتی وعده آزادی فرزندان آنها را داده اند اما بیش از یک سال است که این دو زندانی در بلاتکلیفی بسر می برند.

گفتنی است که بعد از بازداشت این دو شهروند بلوچ نیروهای سپاه به همراه ده ها خودرو نظامی و چند دستگاه آمبولانس و صدها نیرو در تاریخ ۱۴ دی ۹۳ با یورش به روستای نصیرآباد بیش از سی شهروند بلوچ را بازداشت کردند، که دستکم ۸ نفر از این افراد همچنان در بازداشت به سر می برند.

این بازداشت شدگان بعد حدود شش ماه شکنجه در بازداشتگاه های سپاه و آگاهی نیروی انتظامی روز پنجشنبه ۲۱خردادماه۱۳۹۴ به زندان مرکزی زاهدان انتقال داده می شوند.

بنابر گزارش های رسیده بازداشت شدگان نصیرآباد در ملاقات های خود که با خانواده داشته اند گفته اند که “مورد سخت ترین شکنجه ها” قرار گرفته اند تا به مواردی دیکته شده “اعتراف” کنند.

خانواده این بازداشت شدگان اما به بیگناهی آنها تاکید دارند و در نامه های جداگانه دادخواهی خود را به مسئولین کشور و مجامع بین المللی رسانده اند و خواهان برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه و حق داشتند وکیل برای آنها شده اند، خود بازداشت شدگان نیز بر بیگناهی خود تاکید کرده اند.