شهرام احمدی؛ تائید حکم اعدام و ارسال آن به اجرای احکام

       رادیو پارس   – حکم اعدام شهرام احمدی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجائی شهر بار دیگر توسط دیوان عالی کشور تائید شد و این حکم برای اجرا به اجرای احکام فرستاده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام شهرام احمدی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجائی شهر که پیشتر توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود بار دیگر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر و اینبار توسط دیوان عالی کشور تائید شده و به اجرای احکام ابلاغ شده است.

بنا بر همین گزارش و با توجه به ارجاع حکم به اجرای احکام، با استیذان رئیس قوه قضائیه هر زمان امکان اجرای حکم اعدام این زندانی عقیدتی سنی مذهب وجود دارد.

پیشتر خبرهایی مبنی بر افت شنوایی این زندانی عقیدتی به دلیل عارضه پزشکی و نبود امکانات پزشکی کافی در زندان منتشر شده است.

شهرام احمدی ﺩﺭ ﺍﺭﺩﻳﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎﻩ ١٣٨٨ به ضرب گلوله نیروهای امنیتی دستگیر و ﻋﺎﺯﻡ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﮔﺮﺩﻳﺪ.

احمدی در بیمارستان و تحت عمل جراحی و در هنگام بیهوشی یک کلیه و مقداری از روده اش را از دست داد.

این زندانی عقیدتی ﭘﺲ ﺍﺯ ۴٣ ﻣﺎﻩ نگهداری و ﺑﺎﺯﺟﻮﻳﻲ ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﻱ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﻱ اداره ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺳﻨﻨﺪﺝ ﻭ ﺯﻧﺠﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻬﺮﻣﺎﻩ ١٣٩١ ﺩﺭ ﺷﻌﺒﻪ ٢٨ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ریاست ﻗﺎﺿﯽ ﻣﻘﻴﺴﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻫﻲ کوتاه مدت ﻭ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻭﻛﻴﻞ ﺗﺴﺨﻴﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻣﺤﺎﺭﺑﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻣﺤﻜﻮﻡ ﺷﺪ .

حکم شهرام احمدی در مرداد ماه ۱۳۹۴ به دیوان عالی کشور فرستاده شده و سپس از طرف دیوان نقض و به شعبه صادر کننده رای ارجاع شد. اما قاضی مقیسه دوباره حکم اعدام را صادر کرد و این بار حکم در دیوان عالی کشور تائید شده و به اجرای احکام ابلاغ شده است.

گفتنی است، در‌‌‌ همان سال دستگیری شهرام احمدی، برادر کوچک وی بهرام احمدی نیز در سنندج بازداشت شد. برادر وی که در زمان بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشت در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۰ در زندان قزل‌حصار کرج به همراه ۵ زندانی اهل‌سنت دیگر اعدام شد.

شهرام احمدی در زندان رجائی شهر کرج محبوس و در تبعید به سر می برد و در تمام سالهای محبوس بودن ارتباط او با خانواده اش محدود شده است.

شهرام احمدی در حال حاضر از ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﻩ ﺭﻧﺞ ﻣﻴﺒﺮﺩ.

نهادهای امنیتی و قضائی شهرام احمدی را متهم به سلفی گری و ارتباط با گروههای مسلح تندرو کرده اند با اینحال آقای احمدی بارها با انتشار نامه هایی از زندان این اتهامات را ساختگی دانسته و تنها جرم خود را تبلیغ مذهب خود عنوان کرده است.