مصباح یزدی: بی حجاب ها مانند چهارپایان هستند…

Reza amiri

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، که در مراسم افتتاحیه دانشگاه مجازی علوم و معارف اسلامی سخن می گفت با ابراز نارضایتی از وضعیت حجاب و تکیه بر ایجاد بهداشت روانی برای جامعه در ایران گفت: “اکثر فعالیت‌های انسان برای تامین همین نیازها است. “

به گزارش انتخاب، مصباح که در مقام آیت الله، ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را هم دارد و به گفته برخی مسولان در چگونگی اعطای بورسیه های تحصیلی به عزیزان ونورچشمی های وابسته به جمهوری اسلامی تاثیر گذاری عمده دارد با بیان این که ما در منطقه شاهد موجوداتی هستیم که از حیوان و دیو هم پست تر هستند، بی حجابی را یکی از پدیده های این تشابه انسان و چهارپایان اعلام کرد.

این مقام بلند پایه در ارکان دولتی و نزدیک به رهبری با اشاره به درماندگی تئوریسین های اسلامی در پاسخگویی به شبه هایی که در مسایل مطرح شده اسلامی در دهه اخیر بوجود آمده است همچنین گفت: اگر کسی اوضــــــاع اوایل انقلاب را با اکنون مقایسه کند مطمئنن با دیدن وضعیت بــد حجاب، گـــرانفروشی‌ها و دیگر موارد تعجب می‌کند. وی در ادامه عنوان کرد: بالاترین عامل این مشکلات ایجاد شده در جامعه اینترنت و گوشی‌های همراه هستند که در این سال‌ها آثار سوء بسیاری داشتند، اگر وضعیت به همان نسبتی که در ۳۰سال گذشته از انقلاب پیش رفته ادامه پیدا کند وضع فرهنگی ۱۰۰ سال آینده چه خواهد شد.

– در همین زمینه: مصباح یزدی اینترنت را عامل بدحجابی و گرانی دانست !

مصباح یزدی اضافه کرد: در کنارهجمه‌های اینترنتی رسانه هایی وجود دارند که دائمن علیه تشیع و اسلام شبهه پراکنی می‌کنند، در چنین شرایطی نخستین وظیفه انسان این است که خود را حفظ کند؛ گاهی شبهه‌ها به اندازه‌ای شیطانی و فنی مطرح می‌شوند که کمتر کسی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بر سر مساله حجاب و برخورد با پدیده بی حجابی بین مسئولین و مقامات و دست اندرکار دولتی، اختلاف نظر های چشمگیری بروز کرده است. به عنوان نمونه می توان به نوع برخورد پیشنهادی معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اشاره کرد مولاوردی ضمن تاکید بر این که با قانونی کردن جریمه برای بد حجابی از شان و مرتبه محجوب بودن زنان کاسته می شود در تاریخ چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ گفت : ” شان حجاب را تا حد کمربند ایمنی پایین نیاورید”.

شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه برای برخورد با بی حجابی نباید اقدامات‌ایجابی در دستور کار قرار گیرد در یک تقابل رودر رو با بسیجیان و عامران به معروف و ناهیان از منکر قرار گرفت.

او دراین راستا همچنین افزود: “هرگز نمی‌توان با توسل به شیوه جریمه و مجازات به نتیجه مورد نظر دست یافت”.

وی با تاکید بر لزوم بررسی‌های لازم درباره طرح صیانت از عفاف و حجاب افزود:‌این طرح هنوز به تصویب نرسیده و حتی اخیرن رییس مرکز پژوهش‌های مجلس هم نظر مخالف ارایه کرده و گفته است به اندازه کافی قانون در‌این باره وجود دارد.

بنابراین صف بندی مقامات دولتی بر سر مساله حجاب گسترده و گسترده تر می شود اما شهروندان ایران به ویژه بانوان همچنان در لایه های تحجر فکری باقیمانده از هزاران سال کوته اندیشی به سبب بیرون ماندن چند تار از موی خود مورد خشونت های فیزیکی، آزار، توهین و جریمه های سنگین مالی واقع می شوند.

این مشاور رییس جمهور دولت یازدهم با تاکید بر اهمیت درس گرفتن از تجربیات و عملکرد گذشته در‌این حوزه، افزود: نباید اشتباهات را تکرارکرد و سطح‌ این باور دینی را تا حد جریمه نبستن کمربند‌ایمنی پایین آورد زیرا به طور قطع پاسخ مناسب را دریافت نخواهیم کرد‌.

می توان چنین برداشت کرد که پرداختن به مساله بی حجابی با چنین پشتکار و پیگیری آن هم توسط نزدیک ترین اشخاص به بیت رهبری، همچنین هزینه کردن در سطوح بالای مالی توسط ارگان های نظامی چون سپاه و بسیج به جهت رویارویی با زنان به اصطلاح بد حجاب در جامعه، بیش از آن که پیاده کردن حکم اسلامی باشد به نوعی اعلان جنگ به زنان و بانوان ایران به منزله تابو شکنان و مبارزان با یک قانون پوسیده و رنگ باخته است تا به این وسیله مانع شکوفایی و بالندگی نیمی از شهروندان جامعه یعنی بانوان بشوند

‎اخبار اقلیتهای مذهبی‎s Foto.