احضار سیدمصطفی تاجزاده به دادسرای اوین به بهانه ۱۲ روز غیبت

رادیو پارس     ـ سیدمصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی محبوس در قرنطینه سپاه در زندان اوین، به بهانه ۱۲ روز غیبت در ایام مرخصی به شعبه ۳ دادسرای شهید مقدس احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، در حالی که بر اساس قانون سیدمصطفی تاجزاده مشمول ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی می شود و باید آزاد شود، طی روزهای گذشته به دادسرای شهید مقدس احضار شده است.

به گفته ی همسر این زندانی سیاسی، ۱۲ روز غیبت در ایام مرخصی بهانه ی این احضار بوده، در حالی که مقامات قضایی در این ایام هیچ تماسی برای پایان مرخصی تاجزاده، با وی نداشته اند.

مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات که از خرداد سال ۸۸ بازداشت شده و دوران حبس خود را به جای بند عمومی در قرنطینه اوین می گذراند و ۲۴ مردادماه به مرخصی آمده بود، نهم شهریور پس از اعلام دادستانی برای عدم تمدید مرخصی، به زندان اوین بازگشت.

مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی وی دوران حبس خود را به پایان رسانده و باید آزاد شود.

اما به نظر می رسد این قانون هنوز در مورد این زندانی سیاسی اعمال نشده است.

این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران علیرغم آنکه طی سالهای گذشته از بیماری های متعددی از جمله آرتروز گردن، مشکلاتی در ناحیه کمر و همچنین بیماری چشم رنج برده است، اما در اعتراض به آنکه دوران محکومیت خود را به صورت انفرادی در بند متادون زندان اوین می گذراند.

تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی بود که در ۲۳ خرداد سال ۸۸ بازداشت و سپس در دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد.

او در دوران حبس خود به دلیل نوشته های انتقادی اش از داخل زندان و همچنین شکایت از سردار مشفق به یک سال حبس دیگر محکوم شده است.