آسو رستمی فعال مدنی زندانی در بند ٨ زندان اوین شب گذشته دچار سکته مغزی شد.

reza amiri
رادیو پارس  _به گزارش سحام٬، این فعال مدنی ۲۸ ساله، مهرماه سال گذشته پس از برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت شد.

طی دوران انفرادی و بازجویی و حبس در بند هشت زندان اوین وی تاکنون چند بار به علت بیماری‌های داخلی در بیمارستان بستری شده است.

شب گذشته پس إز آن‌که آسو رستمی از سوزش سر و صورت و چشم‌ها دچار ناراحتی شد، هم‌بندیان وی سعی کردند تا او را به سرعت به بهداری منتقل کنند.

طی آمدن سرباز و باز کردن پلمپ دو، نیم ساعت زمان برده و این فعال مدنی مدت زیادی را در همان‌جا و در وضعیت وخیم جسمی، به سر برده بود.

پس إز انتقال به درمانگاه اوین و به رغم تشخیص پزشک کشیک مبنی بر سکته مغزی، به دلیل عدم صدور مجوز، از اعزام وی به بیمارستان خودداری می شود و صرفا درمان موقتی در مورد او اجرا می شود.

دلیل عدم اعزام وی به بیمارستان گم شدن پرونده پزشکی او در بهداری اوین اعلام شده است.

آسو رستمی دچار مشکلات متعدد جسمی است و طی آخرین اعزام،  وی به علت عفونت ریه وی تحت درمان قرار گرفته است.

آقای رستمی به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۷ سال زندان محکوم شد. دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، در کمتر از از پانزده دقیقه، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.

فعالیت‌های مجازی و انتشار مطالب انتقادی درباره وضعیت حقوق بشر و اعدام در ایران، همدلی و همراهی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام، شرکت در تجمعی در دفاع از کوبانی، همدلی با خانواده‌های قربانیان حوادث سال ۸۸ و ارتباط با فعالین حقوق بشر، مستند اتهاماتی بود که به این فعال مدنی وارد بود.

Asu-Aso-Rostami