احضار بهمن احمدی امویی، محمدحسین آغاسی و هانیه دائمی به پلیس امنیت تهران

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق، هانیه دائمی، خواهر آتنا دائمی زندانی سیاسی و محمدحسین آغاسی وکیل دادگستری طی روزهای اخیر به پلیس امنیت تهران احضار شدند. این شهروندان روز جاری در این محل حاضر شده بودند. گفته می شود احضار این شهروندان در ارتباط با ۷ آبان و مراسم روز کوروش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۵ آبان ماه ۹۸، بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق طی تماس تلفنی به پلیس امنیت واقع در جنت آباد تهران احضار شده بود.

وی روز جاری در این محل حاضر شده و با انتشار یادداشتی گفته است که احضار وی در ارتباط با مطالب یا پیام های مربوط به «کوروش» صورت گرفته است.

همچنین محمدحسین آغاسی، وکیل دادگستری نیز طی همان روز توسط این نهاد احضار شده است.

وی روز جاری پس از حضور در این محل با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفته است: “در پایگاه با افراد دیگری مواجه شدم که مانند من دعوت شده بودند. سپس وارد اتاقی می شدیم که باید کتبا متعهد شویم از حضور در مراسم روز کوروش در پاسارگاد (که من تاکنون افتخار حضور هم نداشتم) خودداری کنیم!”.

از سوی دیگر نیز هانیه دائمی، خواهر آتنا دائمی، زندانی زندان اوین نیز با انتشار یادداشتی از احضار خود به پلیس امنیت تهران خبر داده است.

احضار خانم دائمی نیز هفته گذشته در ارتباط با روز کوروش و عدم حضور در پاسارگاد صورت گرفته است. وی نیز روز جاری در این محل حاضر شده بود.

احتمال می رود تعداد شهروندان احضار شده در این خصوص و به جهت اخذ تعهد در رابطه با عدم شرکت در این مراسم بیش از این تعداد بوده باشد.

در تاریخ ۷ آبان ماه هر سال تعدادی از شهروندان جهت حضور در مراسم برزگداشت کوروش راهی پاسارگاد شیراز می شوند و طبق روال سالیان اخیر حکومت این موضوع را بر نمی تابد و به طرق مختلف مانع تجمع در این محل می شود. طی سال های اخیر نیز احضار برخی شهروندان، برخوردهای امنیتی، صدور احکام قضایی و مسدود کردن راه های ارتباطی مقبره کوروش از جمله این روش ها بوده است.