در نیمه نخست امسال؛ بیش از ۳۳۰ هزار نفر در پی صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، طی شش ماه نخست سال جاری ۳۳۱ هزار و ۱۵۲ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲ و ۵ دهم درصد افزایش یافته است. همچنین این آمار نشان می دهد که تهران بیشترین و ایلام کمترین مراجعان نزاع به پزشکی قانونی را در این مدت داشته اند. از این تعداد ۲۲۳ هزار و ۶۶۹ نفر مرد و ۱۰۷ هزار و ۴۸۳ نفر زن بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی طی نیمه اول سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، مراجعان نزاع طی شش ماه نخست امسال ۳۳۱ هزار و ۲۳۱ نفر بوده اند که از این تعداد ۲۲۳ هزار و ۶۶۹ نفر مرد و ۱۰۷ هزار و ۴۸۳ نفر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با ۵۴ هزار و ۹۸۱، خراسان رضوی با ۲۸ هزار و ۱۳۳ و اصفهان با ۲۴ هزار و ۳۶۱ بیشترین و استان های ایلام با هزار و ۵۱۳، بوشهر با ۲ هزار و خراسان جنوبی با ۲هزار و ۱۱۷ نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته اند.

در بخشی از این گزارش آمده است، آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی طی شش ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعان ۳۲۳ هزار و ۳۴ نفر بود، ۲ و ۵ دهم درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت بیشترین آمار مراجعان نزاع با ۶۱ هزار و ۸۲۸ نفر در تیر ماه و کمترین آن با ۴۴ هزار و ۸۵۸ نفر در فروردین ثبت شده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور پیشتر اعلام کرده بود که مراجعین به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۸ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، در رده بندی جهانی صورت گرفته در موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۸، مردم ایران از لحاظ معیار شاد بودن، پس از جمهوری بنین، لیبریا، گینه، فلسطین و کنگو در رده پنجم کشورهایی قرار دارد که بدترین وضع را از این حیث دارند.