معوقات مزدی کارگران ۳ واحد صنفی

کارگران شاغل در ۳ واحد صنفی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد، صنایع غذایی کیوان همدان و  کارخانه قند فسا مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد چند ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

بر اساس این گزارش، مطالبات مزدی کارگران پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در چند ماه گذشته پرداخت نشده و همین مساله دشواری‌های بسیاری برای این کارگران که تعداد آنها بیش از صد نفر است، به وجود آورده است.

به گفته کارگران: شرکت مپنا (کارفرمای مادر) با پیمانکار تسویه حساب کرده و صورت وضعیت‌های پیمانکار را پرداخته است خواسته‌ی ما از کارفرمای مادر این است که به عملکرد پیمانکار در زمینه پرداخت معوقات مزدی کارگران رسیدگی کند.

معوقات مزدی کارگران صنایع غذایی کیوان

به نقل از روزنامه سپهر، ۶۰ کارگر صنایع غذایی کیوان همدان از معوقات مزدی خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یه گفته کارگران: مطالبات مزدی کارگران شاغل در کارخانه شامل حقوق بهمن و اسفندماه ۹۷ و حقوق فروردین‌ماه سال جاری است و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق دی‌ماه بوده که تقریبا چهار ماه پیش، آن را دریافت کرده‌ایم.

معوقات مزدی کارگران کارخانه قند فسا

به نقل از ایرنا، کارگران کارخانه قند فسا ۵ ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.

به گفته این کارگران: از ابتدای سال جاری تا کنون تنها حقوق فروردین و اردیبهشت ۹۸ به آنان پرداخت شده است و پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و اجاره‌خانه و تامین هزینه‌های زندگی به شدت به آنان و خانواده‌هایشان فشار می آورد.

معاون استاندار فارس و در این زمینه گفت: سهامدار اصلی و همچنین مدیر عامل کارخانه به دلیل اینکه به تعهداتشان عمل نکردند دستگیر شدند و یک‌ نفر دیگر از سهامداران نیز برای پیگیری امور مربوط به کارخانه در حال حاضر آزاد و در دسترس است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.